Céline Jacobs (Hangarz) diende een aanvraag in tot het organiseren van een oldtimermeeting (volkswagenliefhebbers) op 14 en 15 augustus 2021 op het Dorp te Nazareth.
Team evenementen is ter plaatse geweest samen met de organisatoren om te kijken wat mogelijk is, het voorgesteld plan lijkt ons haalbaar.
Voor het organiseren van deze tentoonstelling is het noodzakelijk om enkele innames openbaar domein te voorzien op 14 en 15 augustus 2021 op de volgende locaties:
Op de volgende locaties is er parkeergelegenheid:
Het koninklijk besluit van 16 maart 1968 tot coördinatie van de wetten betreffende de politie over het wegverkeer.
Het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende het algemeen reglement op de politie van het wegverkeer.
Het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 waarbij de minimumafmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald.
Het ministerieel besluit van 7 mei 1999 betreffende het signaleren van werken en verkeersbelemmeringen op de openbare weg.
Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017 en uitvoeringsbesluiten.
Het ministerieel besluit van 28 oktober 2020 houdende dringende maatregelen om de verspreiding van het coronavirus COVID-19 te beperken en zijn latere wijzigingen.
Er is geen financiële impact op het meerjarenplan.
Artikel 1 – Aan de organisatie Hangarz (Céline Jacobs) wordt toelating verleend tot het innemen van het openbaar domein en het plaatsen van signalisatie voor het organiseren van een oldtimermeeting (volkswagenliefhebbers) op 14 en 15 augustus 2021 op de volgende locaties:
Artikel 2 – Op de volgende plaatsen geldt een parkeerverbod + verkeersvrij vanaf zaterdag 14 augustus om 10 uur tot en met zondag 15 augustus 2021 om 22 uur:
Artikel 3 - Een tijdelijk tweerichtingsverkeer wordt ingevoerd op zaterdag 14 en 15 augustus 2021 tussen Dorp 6 tem Dorp 12 (toegang parking Dekenij en Lindendreef) en Dorp 37 tem Dorp 34A (toegang en parking handelszaken).
Artikel 4 - De toegang tot de seniorenflats in de Lindendreef dient ten allen tijde toegankelijk te blijven voor de hulpdiensten en bewoners (toegang via Dorp 6).
Artikel 5 - De nodige signalisatie en parkeerverbodsborden worden tijdig geplaatst door de gemeentelijke uitvoeringsdienst (vrijdagochtend) en worden daarna weggenomen door de aanvragers op zondagavond.
Artikel 6 – De vergunning is enkel geldig mits de strikte opvolging van het ministerieel besluit van 28 oktober 2020 houdende dringende maatregelen om de verspreiding van het coronavirus COVID-19 te beperken en zijn latere wijzigingen. De maatregelen worden voldoende kenbaar gemaakt en opgevolgd door de deelnemers.
Artikel 7 – Volgende verplichtingen worden opgelegd door de corona-cel Nazareth:
Artikel 8 – De aanvrager dient zelf in te staan voor het ter plaatse zetten van de signalisatie. De signalisatieverantwoordelijke is Kenneth Anno (0474 75 82 88).
Artikel 9 – De aangelanden moeten minstens 48u op voorhand verwittigd worden van de mogelijke hinder.
Artikel 10 – Uiterlijk 24u na beëindiging van het evenement moet de ingenomen parkings en openbaar domein in hun oorspronkelijke staat achtergelaten worden en ontdaan worden van alle afval.
Artikel 11 – Overtreders zullen gestraft worden zoals voorzien bij wet.
Artikel 12 – Een afschrift van deze beslissing wordt overgemaakt aan: