Het zittingsverslag van 26 september 2022, dat ten minste 8 dagen vóór de vergadering op het gemeentesecretariaat ter beschikking gehouden is van de raadsleden.
Artikel 1 - Het zittingsverslag van 26 september 2022 wordt goedgekeurd mits voorgestelde aanpassingen.
Jaarlijks moet de algemeen directeur rapporteren over de klachten die werden geregistreerd in het voorbije jaar.
Overzicht van 2021 in bijlage.
Artikel 1 - Neemt kennis van de rapportering klachten lokaal bestuur 2021.
Artikel 2 - Volgend jaar zal er ruimer gerapporteerd worden over de klachten en meldingen.
De gemeente is momenteel voor één of meerdere activiteiten aangesloten bij de Opdrachthoudende vereniging Gaselwest.
De agenda met documentatiestukken werd opgesteld door de Raad van Bestuur in zitting van 12 september 2022.
De gemeente werd per aangetekend schrijven van 20 september 2022 opgeroepen om deel te nemen aan de buitengewone algemene vergadering van Gaselwest die op dinsdag 20 december 2022 plaatsheeft in het Fluvius Auditorium, 8500 Kortrijk, President Kennedypark 12.
Dat een dossier met documentatiestukken bij deze oproepingsbrief waren gevoegd.
Het eerste agendapunt handelt over de realisatie van het datanetwerk van de toekomst in Vlaanderen (het dossier Tramontana).
In het artikel 3.A.2 van de statuten van Gaselwest wordt in het voorwerp voorzien dat de Opdrachthoudende vereniging bevoegd is voor o.m. “het aanleggen, het exploiteren en het beschikbaar stellen van elektronische-communicatienetwerken en installaties alsook voor het vervoer van signalen langs deze elektronische-communicatienetwerken”.
Gelet op het artikel 3.B van de statuten van de Opdrachthoudende vereniging Gaselwest waarin opgenomen is dat de Opdrachthoudende vereniging ten behoeve van haar deelnemers haar voorwerp ook mag verwezenlijken door samenwerking met andere rechtspersonen waar zij al dan niet kan in deelnemen met naleving van de bepalingen van het Decreet Lokaal Bestuur.
Gaselwest doet voor de uitvoering van haar activiteiten en de daarmee verband houdende openbaredienstverplichtingen een beroep op de exploitatiemaatschappij Fluvius System Operator cv met zetel te Brusselsesteenweg 199, 9090 Melle.
Fluvius System Operator cv en Telenet BV hebben op 18 juli 2022 een bindend akkoord bereikt om samen het datanetwerk van de toekomst (met inbegrip van de fiber-to-the-home-technologie) in Vlaanderen te realiseren. De twee bedrijven zullen met dat doel een dochteronderneming (werknaam NetCo) uitbouwen die financieel en operationeel zelfstandig zal zijn.
Het datanetwerk van de toekomst zal:
De gemeente is overtuigd dat de toegang van iedere burger en bedrijf tot kwaliteitsvolle en snelle dataverbindingen van cruciaal belang is. De stad/gemeente wenst op haar grondgebied maximaal in te zetten op het vlak van connectiviteit en het datanetwerk van de toekomst uit te bouwen via hoofdzakelijk een fiber-to-the-home-technologie. De stad/gemeente staat ten volle achter de ambitie om glasvezelconnectiviteit te voorzien zowel in stedelijk als in landelijk gebied en – waar dit niet mogelijk is – de huidige hybride glasvezel-coax-netwerkinfrastructuur van een upgrade te voorzien.
Deze doelstellingen kaderen binnen het algemeen en maatschappelijk belang aangezien het alle burgers en bedrijven van de gemeente aanbelangt. De beslissing van de gemeente, in uitvoering van haar beleid en binnen haar autonome bevoegdheid, tot het uitbouwen van openbare elektronische-communicatienetwerken op haar grondgebied wordt gekwalificeerd als een taak van gemeentelijk belang. De uitrol van het datanetwerk zal maximaal gebeuren in synergie met andere werken voor glasvezel en nutsvoorzieningen. Dergelijke beslissing laat het recht van de gemeente in haar hoedanigheid van domeinbeheerder onverlet om op verzoek van een derde partij de nodige domeintoelatingen toe te kennen. Ook de keuze om vrij een dienstverlener als gemeente te kiezen blijft behouden.
Om deze openbare elektronische-communicatienetwerken aan te leggen, te exploiteren en beschikbaar te stellen wenst de gemeente een beroep te doen op de Opdrachthoudende vereniging Gaselwest, die door middel van haar exploitatiemaatschappij Fluvius System Operator cv de vennootschappen NetCo en HoldCo mede zal uitbouwen. In NetCo zullen de elektronische-communicatienetwerken (meer specifiek het bestaande HFC-netwerk en de overige glasvezelinfrastructuur) worden ingebracht. Na de inbreng zal NetCo instaan voor de aanleg, het beheer, de exploitatie en het beschikbaar stellen van de hogervermelde ingebrachte netwerken alsook voor de uitrol van het datanetwerk van de toekomst. De oprichting van HoldCo, waarin de aandelen NetCo worden ingebracht, biedt desgevallend en tussentijds mogelijkheden om een uitkering van cashmiddelen te kunnen voorzien voor de aandeelhouders.
Deze structuur en de centralisatie van deze netwerken in NetCo bieden de beste garanties voor de gemeente om deze doelstellingen te realiseren en zo voor iedereen in Vlaanderen een efficiënt, betaalbaar en toegankelijk datanetwerk van de toekomst mogelijk te maken.
De Raad van Bestuur van Gaselwest heeft, overeenkomstig de artikelen 12:10 en 12:93 e.v. van het Wetboek van Vennootschappen en Verenigingen, in zitting van 12 september ll. het voorstel tot inbreng van de bedrijfstak openbare elektronische-communicatienetwerken in Fluvius System Operator cv opgesteld en goedgekeurd. In dit inbrengverslag werden de voorafgaande besluitvormingsvereisten opgenomen die gelden als opschortende voorwaarden voor de realisatie van het dossier Tramontana.
Het tweede agendapunt omvat de voorgestelde statutenwijzigingen.
Gelet op het feit dat aan het voorwerp wijzigingen worden aangebracht waarvoor de Raad van Bestuur, overeenkomstig het artikel 6:86 van het Wetboek van Vennootschappen en Verenigingen, een omstandige verantwoording heeft opgemaakt.
Gelet op het feit dat de voorgestelde statutenwijzigingen hun oorsprong vinden in meerdere domeinen.
1. DOSSIER TRAMONTANA
De wijzigingen met betrekking tot het dossier Tramontana werden in geel gemarkeerd in het voorliggend ontwerp van statutenwijzigingen.
Ingevolge de door de Raad van Bestuur van Gaselwest besliste inbreng van bedrijfstak van de openbare elektronische-communicatienetwerken in Fluvius System Operator cv, zal Fluvius System Operator cv op haar beurt deze bedrijfstak inbrengen in de nieuw op te richten vennootschap NetCo die zal instaan voor de aanleg, het beheer, de exploitatie en het beschikbaar stellen van de hogervermelde ingebrachte netwerken alsook voor de uitrol van het datanetwerk van de toekomst. De Opdrachthoudende vereniging Gaselwest ontvangt daarvoor de daartoe uitgegeven aandelen K in Fluvius System Operator cv, waardoor de participatie van Gaselwest in de exploitatiemaatschappij wordt uitgebreid voor de activiteit openbare elektronische-communicatienetwerken. Voor de toekenning van de aandelen en de winstverdeling betreffende de activiteit openbare elektronische-communicatienetwerken wordt een onderscheid gemaakt tussen een deelnemer die reeds aangesloten was voor de activiteit openbare elektronische-communicatienetwerken (heeft recht op vergoeding voor de specifieke en de algemene inbreng) en een deelnemer die dat op heden nog niet is (heeft recht op vergoeding voor de algemene inbreng). Voor de vergoeding van de algemene inbreng zal gevraagd worden om hetzij één aandeel Ak te onderschrijven (voor gemeenten die nog niet aangesloten zijn voor de activiteit openbare elektronische-communicatienetwerken) hetzij één aandeel Ae dat omgezet zal worden in één aandeel Aek te onderschrijven (voor de gemeente die op heden aangesloten is voor de activiteit openbare elektronische-communicatienetwerken bij een andere Opdrachthoudende vereniging van de Fluvius-groep). Het winstsaldo wordt verdeeld op basis van het aantal EAN’s elektriciteit.
De wijzigingen aan de statuten met betrekking tot het dossier Tramontana betreffen in het bijzonder:
2. DOSSIER STRUCTUURWIJZIGINGEN
De wijzigingen met betrekking tot de structuurwijzigingen werden in blauw gemarkeerd in het voorliggend ontwerp van statutenwijzigingen.
De Vlaamse Regering besliste bij decreet van 16 november 2018 houdende diverse bepalingen inzake energie (zoals gepubliceerd in het Belgisch Staatsblad van 14 december 2018) om het grondgebied van Vlaanderen op te delen in homogene lokale geografische aaneengesloten exploitatiegebieden voor elektriciteit en gas met als doel om zo de operationele efficiëntie te verhogen.
In artikel 4.1.1 van het decreet houdende algemene bepalingen betreffende het energiebeleid van 8 mei 2009 (hierna het “Energiedecreet”) werden bijgevolg twee randvoorwaarden vastgelegd waarbinnen gemeenten kunnen kiezen voor een distributienetbeheerder, met name (i) dezelfde distributienetbeheerder voor gas en elektriciteit en (ii) aaneensluitende geografische gebieden met minstens 200.000 aangesloten afnemers[1].
Overeenkomstig artikel 15.3.5/18 van het Energiedecreet hebben de distributienetbeheerders momenteel tot en met 1 januari 2023 de tijd om te voldoen aan voormelde voorwaarden waarbij eventueel onderling gebieden kunnen worden uitgewisseld.
Het decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur voorziet in het artikel 422 voor onder meer de Opdrachthoudende verenigingen die overeenkomstig artikel 4.1.1 van het Energiedecreet zijn aangewezen als distributienetbeheerder, dat uittreding ten gevolge van een gebiedsuitwisseling mogelijk is als de gemeente en de betrokken Opdrachthoudende verenigingen daarmee instemmen en afspraken hebben over de modaliteiten voor de uitvoering ervan.
Om tot de vooropgestelde homogene gebieden te komen zal immers gebiedsuitwisseling nodig zijn. Daarom heeft de Raad van Bestuur van Gaselwest in zitting van 12 september 2022:
Het gehele vermogen van deze activiteiten, die alle activa en passiva en alle rechten en plichten omvat, zal overeenkomstig artikel 12:8 en volgende van het Wetboek van Vennootschappen en Verenigingen overgaan naar de overnemende vereniging en dit vanaf 1 januari 2025.
De opschortende voorwaarden inzake de partiële splitsing door overneming en de fusie door overneming zijn opgenomen in de respectievelijke voorstellen van partiële splitsing en het fusievoorstel.
Er wordt geopteerd voor een voorlopige ruilverhouding gebaseerd op de gegevens per 31 december 2021. Op basis van de definitieve cijfers per 31 december 2024 die geattesteerd zullen worden door de betrokken commissarissen, zal de definitieve ruilverhouding, bepaald aan de hand van de goedgekeurde ruilverhoudingsmethodiek met betrekking tot de cijfers van 31 december 2021 (voorlopige ruilverhouding), worden vastgelegd en verwerkt. Deze werkwijze laat in de eerste plaats toe om met de meest geactualiseerde boekhoudkundige cijfers rekening te kunnen houden die zo dicht mogelijk aansluiten op de datum van 1 januari 2025, waarop genoemde partiële splitsing en fusievoorstel binnen de onderscheiden Opdrachthoudende verenigingen boekhoudkundig, fiscaal en juridisch van kracht worden.
Door deze partiële splitsing en fusie zal voldaan worden aan de randvoorwaarden zoals opgelegd in het artikel 4.1.1 van het Energiedecreet en wordt de bereidwilligheid en het engagement van de steden/gemeenten en de distributienetbeheerders aangetoond om zich te conformeren aan de voorwaarden en ratio legis van het Energiedecreet, waarbij aan de distributienetbeheerders de mogelijkheid moet geboden worden om voor de concrete uitwerking van de transactie en de overeenkomstige gebiedsuitwisseling decretaal verlenging te krijgen tot 1 januari 2025, het begin van de volgende gewestelijke en gemeentelijke legislatuur.
De wijzigingen aan de statuten met betrekking tot het dossier structuurwijzigingen treden in werking op 1 januari 2025 en betreffen in het bijzonder:
- het invoegen van de definitie ‘synthetisch dividend’, dat van toepassing is op de gemeenten ex-Fluvius West (BTW BE0205.157.176);
- het toevoegen van de nieuwe bijlage 2 met het overzicht van de gemeenten die deel uitmaakten van de ex-kabelmaatschappijen;
- opname van de specifieke bepalingen van de over te nemen entiteit Fluvius West
- wat de stemrechten betreft op de algemene vergadering worden de nieuw gecreëerde aandelen At toegevoegd;
- het aantal leden van de Raad van Bestuur wordt opgetrokken naar het decretaal voorziene aantal van 15. Immers het Decreet (artikel 434) en de statuten voorzien dat ‘in geval van een significante wijziging in het werkingsgebied van de Opdrachthoudende vereniging, of ingeval de Opdrachthoudende vereniging betrokken is bij een fusie met andere Opdrachthoudende of dienstverlenende verenigingen, het maximaal aantal leden vijftien bedraagt’. Naar afvaardiging binnen de Raad van Bestuur van Fluvius West (fusie-distributienetbeheerder) wordt een verhouding van 9 (ex-Gaselwest) en 6 (ex-Fluvius West) voorgesteld als transitiemaatregel voor de eerste legislatuur startende in 2025;
- er worden 5 RBC’s binnen de fusie-distributienetbeheerder voorzien waarvan de indeling is opgenomen in de bijlage 1bis van toepassing vanaf 1 januari 2025;
- de bijlagen 1 en 1bis zijn per 1 januari 2025 te actualiseren ingevolge de partiële splitsing van de gemeente De Haan van de Opdrachthoudende vereniging Gaselwest naar de Opdrachthoudende vereniging Imewo en de fusie door overneming van de Opdrachthoudende vereniging Fluvius West door de Opdrachthoudende vereniging Gaselwest;
- naamswijziging van ‘Gaselwest’ in ‘Fluvius West’.
3. OVERIGE WIJZIGINGEN
De overige wijzigingen werden in groen gemarkeerd in het voorliggend ontwerp van statutenwijzigingen en zijn een gevolg van wijzigingen van regelgeving, het schrappen van de activiteiten Fluvius GIS en Center, het rechtzetten van materiële vergissingen, enz.
Het betreft meer bepaald:
Het vierde agendapunt omvat de realisatie van de partiële splitsing door overneming van alle activiteiten van de gemeente De Haan van Gaselwest naar Imewo.
Gelet op de uiteenzetting onder het punt van de structuurwijzigingen dient de gemeente De Haan een keuze te maken omtrent de distributienetbeheerder voor zowel elektriciteit als gas. Daarom stellen de raden van bestuur van Gaselwest en Imewo voor een partiële splitsing door overneming te realiseren waarbij de gemeente De Haan voor de activiteiten elektriciteit, gas, openbare verlichting en strategische participaties (Publi-T en Publigas) uit de Opdrachthoudende vereniging Gaselwest zal treden en hiervoor zal toetreden bij de Opdrachthoudende vereniging Imewo. Door deze partiële splitsing zal de gemeente De Haan de randvoorwaarden, zoals opgelegd in het artikel 4.1.1 van het Energiedecreet, kunnen respecteren.
Overeenkomstig het artikel 422 van het decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur is, voor onder meer de Opdrachthoudende verenigingen die overeenkomstig artikel 4.1.1 van het Energiedecreet van 8 mei 2009 zijn aangewezen als distributienetbeheerder, uittreding ten gevolge van een gebiedsuitwisseling mogelijk als de gemeente en de betrokken Opdrachthoudende verenigingen daarmee instemmen en afspraken hebben over de modaliteiten voor de uitvoering ervan.
Het vijfde agendapunt omvat de realisatie van de fusie door overneming van de Opdrachthoudende vereniging Fluvius West door Gaselwest (met naamswijziging in ‘Fluvius West’) – ontwerpstatuten fusie-distributienetbeheerder Fluvius West.
Fusievoorstel
De Opdrachthoudende verenigingen Gaselwest en Fluvius West staan samen in voor een aantal nutsvoorzieningen vnl. in West- en Oost-Vlaanderen en voor een aantal gemeenten in de rand rond Brussel (Vlaams-Brabant) en in de Kempen. Gaselwest is distributienetbeheerder voor elektriciteit en/of gas voor 53 gemeenten die zich situeren in de provincies West- en Oost-Vlaanderen. Fluvius West is distributienetbeheerder voor elektriciteit voor 14 gemeenten uit de provincie West-Vlaanderen en voor 1 gemeente uit de provincie Antwerpen en voor gas voor 10 gemeenten uit de provincie West-Vlaanderen en voor 1 gemeente uit de provincie Antwerpen. Fluvius West staat daarnaast in voor de kabelactiviteit in 33 gemeenten in West-Vlaanderen, Antwerpen en Vlaams-Brabant en voor de activiteit riolering in 20 gemeenten uit de provincies West-Vlaanderen en Antwerpen. Het is de bedoeling de gemeentelijke participaties in deze sectoren te bundelen door de twee voornoemde verenigingen te fusioneren.
Gelet op de verplichting van het Energiedecreet (artikel 4.1.1) om tegen 1 januari 2023 als distributienetbeheerder te beschikken over een aaneensluitend geografisch afgebakend gebied (verplichting in hoofde van de Opdrachthoudende verenigingen/distributienetbeheerders) en de verplichting om als gemeente dezelfde distributienetbeheerder te hebben voor de activiteiten elektriciteit en aardgas (verplichting in hoofde van de gemeenten), vormt deze bepaling in het Energiedecreet aldus de basis voor ‘verplichte’ gebiedsuitwisselingen. Het Energiedecreet bepaalt in artikel 4.1.1 tevens dat de distributienetbeheerders moeten voldoen aan een minimumomvang van 200.000 aangesloten afnemers.
Het voorgestelde fusieproject kadert onder meer in de wens van de Vlaamse Regering tot vereenvoudiging van de organisatie van het distributienetbeheer. In de eerste plaats moet een grotere transparantie ten goede komen van de klanten. Tevens wordt een vermindering van het aantal bestuursmandaten nagestreefd.
Het is de bedoeling dat de fusie-distributienetbeheerder Fluvius West in de toekomst fungeert als één ‘multi-utility’-entiteit, waarin samen met het distributienetbeheer van elektriciteit en gas ook de schaal- en synergievoordelen voor de activiteiten openbare elektronische-communicatienetwerken, riolering en warmte maximaal worden geoptimaliseerd. De fusie van de twee entiteiten zal het uniform werken en de mogelijkheden om nog efficiënter te werken en te organiseren, met alle voordelen van dien, bevorderen doordat er zowel op het terrein als bij de centrale diensten zal kunnen worden gewerkt in één homogeen lokaal geografisch aaneengesloten exploitatiegebied.
Er dient aangestipt dat de voorgenomen fusie door overneming op geen enkele manier afbreuk doet aan de betrokkenheid van elke individuele stad/gemeente bij het lokaal beheer van de huidige activiteiten en de verankering van de operationele werking.
Het gehele vermogen van Fluvius West zal – na de partiële splitsingen van de gemeenten Jabbeke en Vosselaar – ingevolge een ontbinding zonder vereffening overgaan op Gaselwest, en dit vanaf 1 januari 2025. Op het ogenblik van de realisatie van de voorgenomen fusie zal Fluvius West van rechtswege ophouden te bestaan.
De opschortende voorwaarden inzake de fusie door overneming zijn opgenomen in het fusievoorstel.
Ontwerp statuten fusie-distributienetbeheerder Fluvius West
De ontwerpstatuten van de fusie-distributienetbeheerder Fluvius West hernemen de elementen die doorgevoerd zijn in voornoemde tussentijdse statutenwijzigingen en voegen er met ingang van 1 januari 2025 de wijzigingen aan toe ingevolge de structuurwijzigingen zoals hierboven toegelicht onder het punt 2. DOSSIER STRUCTUURWIJZIGINGEN.
AANWIJZING FLUVIUS WEST ALS DISTRIBUTIENETBEHEERDER
Door de geplande fusie door overneming van Fluvius West door Gaselwest ontstaat één nieuwe distributienetbeheerder elektriciteit en gas.
Overeenkomstig artikel 4.1.1 van het Energiedecreet wijst de reguleringsinstantie voor elk distributienet de netbeheerder aan. Indien het distributienet in kwestie geheel of gedeeltelijk eigendom is van een gemeente of van een groep van gemeenten, gebeurt die aanwijzing op voorstel van deze gemeente of groep van gemeenten. Volgens artikel 4.1.4 van het Energiedecreet eindigt de aanwijzing van de bij de fusie betrokken distributienetbeheerders van rechtswege en moet een nieuwe distributienetbeheerder door de VREG worden aangewezen.
In het vooruitzicht van de geplande fusie van Fluvius West en Gaselwest tot ‘Fluvius West’ op 1 januari 2025 hebben de Raden van Bestuur van Fluvius West en Gaselwest respectievelijk in zitting van 5 september 2022 en 12 september 2022 hun goedkeuring gehecht aan het voorstel tot de aanwijzing van de fusie-distributienetbeheerder Fluvius West als distributienetbeheerder voor elektriciteit en gas voor het volledige grondgebied waarop beide distributienetbeheerders op 1 januari 2025 actief zullen zijn. Zij hebben beslist dit voorstel ter bekrachtiging door de vertegenwoordigers van de deelnemende gemeenten te agenderen op hun respectievelijke buitengewone algemene vergaderingen van 12 en 20 december 2022.
De VREG zal geïnformeerd worden over het standpunt dat de buitengewone algemene vergadering heeft ingenomen.
Het decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur.
Artikel 432, alinea 3 van het Decreet over het Lokaal Bestuur, waarbij bepaald wordt dat de vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger dient te worden herhaald voor elke algemene vergadering.
Het Energiedecreet van 8 mei 2009.
Raadslid Vanheel Daan vindt het raar dat er op de vergaderingagenda niets vermeld wordt ivm de energiecrisis. Hij roept de vertegenwoordigers op om daarover een vraag te stellen dit cfr Robrecht Bothuyne (Kruisem). Burgemeester stelt voor om dit inderdaad te doen en schriftelijk in te leiden bij Gaselwest.
Artikel 1 (agenda) - Zijn goedkeuring te hechten aan de agenda van de buitengewone algemene vergadering van de Opdrachthoudende vereniging Gaselwest van 20 december 2022:
1. Kennisneming en bespreking van de overeenkomst tussen Fluvius en Telenet inzake de realisatie van het datanetwerk van de toekomst in Vlaanderen (dossier Tramontana).
2. Goedkeuring van de statutenwijzigingen, meer in het bijzonder wat betreft:
3. Goedkeuring van de creatie per 1 januari 2023 van de bijkomende aandelen Ae binnen de activiteit elektriciteit die per 1 januari 2023 zullen worden omgezet in aandelen Aek binnen de activiteit openbare elektronische-communicatienetwerken à rato van 25 euro per aandeel.
4. Realisatie van een partiële splitsing door overneming overeenkomstig de artikelen 12:8 en 12:59 en volgende WVV van de Opdrachthoudende vereniging Gaselwest (partieel te splitsen vereniging) om de activiteiten elektriciteit, aardgas, openbare verlichting en Strategische Participaties (Publi-T en Publigas) van de gemeente De Haan, dewelke zij heeft toevertrouwd aan Gaselwest, over te brengen naar de Opdrachthoudende vereniging Imewo (overnemende vereniging):
- (i) De partiële splitsing door overneming van de Opdrachthoudende vereniging Gaselwest (partieel te splitsen vereniging) om de activiteiten elektriciteit, aardgas, openbare verlichting en Strategische Participaties (Publi-T en Publigas) van de gemeente De Haan, dewelke zij heeft toevertrouwd aan Gaselwest, over te brengen naar de Opdrachthoudende vereniging Imewo (overnemende vereniging) omvattende alle activa en passiva en alle rechten en plichten, niets uitgezonderd, noch voorbehouden, en dit op basis van een balans afgesloten op 31 december 2021, met inwerkingtreding per 1 januari 2025 en dit op basis van de ruilverhouding (voorlopige) van de balans afgesloten op 31 december 2021 en een definitieve ruilverhouding vastgesteld op de balans per 31 december 2024.
- (ii) De overeenkomstige wijzigingen aan het eigen vermogen.
- (iii) De overeenkomstige wijzigingen aan het register van de deelnemers.
d. Aanvaarding van de uittreding van de gemeente De Haan vanaf 1 januari 2025.
e. Vaststelling van de noodzakelijke uitvoeringsmaatregelen en verlenen van de desbetreffende machtiging naar aanleiding van de besluitvorming omtrent de partiële splitsing en wijzigingen aan het eigen vermogen en inzonderheid verlening van machtiging aan de Raad van Bestuur met mogelijkheid tot subdelegatie om:
- (i) De al dan niet vervulling van de opschortende voorwaarden die gelden ten aanzien van de partiële splitsing zoals vermeld onder punt 4.a vast te stellen;
- (ii) De verwezenlijking van de partiële splitsing vast te stellen;
- (iii) Het overgedragen vermogen exact te beschrijven, en desgevallend de Algemene Administratie van de Patrimoniumdocumentatie vrij te stellen van het nemen van een ambtshalve inschrijving;
- (iv) De definitieve ruilverhouding in het kader van de partiële splitsing vast te stellen op basis van de geactualiseerde netto actief-waarde van de partieel te splitsen vereniging en de overnemende vereniging per 31 december 2024, berekend volgens de principes vastgelegd in het partiële splitsingsvoorstel en de bijzondere verslagen over het partiële splitsingsvoorstel, dit na revisorale controle van de cijfers per 31 december 2024;
- (v) Daartoe alle akten en stukken te tekenen, woonplaats te kiezen en alles te doen wat nodig of nuttig kan zijn;
- (vi) Alle formaliteiten te vervullen met betrekking tot de neerlegging en publicatie van de beslissingen van de Algemene Vergadering en de uitvoering van de partiële splitsing in de meest brede zin.
5. Realisatie van een fusie door overneming overeenkomstig de artikelen 12:24 en volgende WVV van de Opdrachthoudende vereniging Fluvius West (over te nemen vereniging) en de Opdrachthoudende vereniging Gaselwest (overnemende vereniging):
6. Verlenen van machtiging aan de Secretaris van de Raad van Bestuur met de mogelijkheid tot subdelegatie voor de opmaak en finalisering van de nodige documenten en afhandeling van de formaliteiten met betrekking tot de agendapunten 2, 3, 4, 5 te actualiseren en te finaliseren, en om de beslissingen genomen in de agendapunten 2, 3, 4, 5, 8, 9 en 10 bij authentieke akte te doen vaststellen.
7. Bespreking in het kader van artikel 432 van het Decreet over het Lokaal Bestuur van de te ontwikkelen activiteiten en de te volgen strategie voor het boekjaar 2023 alsook van de door de Raad van Bestuur opgestelde begroting 2023.
8. Vaststelling van de uitkering overeenkomstig artikel 6:114 en volgende WVV.
9. (Neven)activiteiten – Aanvaarding wijziging deelnemerschap.
10. Statutaire benoemingen.
11. Statutaire mededelingen.
Artikel 2 (dossier Tramontana) - Zijn goedkeuring te hechten aan de voorgestelde statutenwijzigingen van Gaselwest aangaande het dossier Tramontana, met inbegrip van de voorgestelde wijziging van het voorwerp, wat impliceert dat de gemeente geacht wordt aangesloten te zijn bij Gaselwest voor de activiteit openbare elektronische-communicatienetwerken. Door deze goedkeuring verricht de gemeente haar beheersoverdracht met betrekking tot de activiteit openbare elektronische-communicatienetwerken (het aanleggen, exploiteren en het beschikbaar stellen van openbare elektronische-communicatienetwerken en installaties alsook voor het vervoer van signalen langs deze elektronische-communicatienetwerken in het kader van het voorwerp van de Opdrachthoudende vereniging) alsook de hiermee gepaard gaande inbreng overeenkomstig artikel 9 van de statuten.
Deze uitbreiding van de aansluiting van de gemeente tot de activiteit openbare elektronische-communicatienetwerken bij de Opdrachthoudende verenging Gaselwest zal ter aanvaarding worden voorgelegd aan de buitengewone algemene vergadering.
De gemeente zal na aanvaarding door de buitengewone algemene vergadering worden uitgenodigd om één aandeel Ak te onderschrijven ter waarde van 25 euro.
Deze wijzigingen treden in werking op 1 januari 2023 onder de opschortende voorwaarde van de effectieve realisatie van het dossier Tramontana met het operationeel zijn van HoldCo en NetCo (cf. het inbrengverslag).
Artikel 3 (dossier Tramontana) - Ingevolge de beslissing genomen in de artikelen 1 en 2 wordt de activiteit zoals omschreven in 3.A.2 van de statuten toevertrouwd aan de Opdrachthoudende vereniging Gaselwest die – door middel van haar exploitatiemaatschappij Fluvius System Operator cv – hiervoor een beroep zal doen op haar dochtervennootschap NetCo, wat mogelijk is overeenkomstig artikel 3.B van de statuten.
Artikel 4 (structuurwijzigingen) - Zijn goedkeuring te hechten aan de voorgestelde statutenwijzigingen van Gaselwest met betrekking tot de structuurwijzigingen, met inbegrip van de voorgestelde naamswijziging.
Deze wijzigingen treden in werking op 1 januari 2025 onder de opschortende voorwaarde van de effectieve realisatie van de hiermee verband houdende partiële splitsing en fusie en voor wat het synthetisch dividend betreft tevens onder de opschortende voorwaarde van gunstige beslissing van de Dienst Voorafgaande beslissingen in fiscale zaken (Ruling) van de FOD Financiën m.b.t. de oorsprong van het synthetisch dividend, nl. door verkoop van aandelen aan Telenet.
Artikel 5 (overige wijzigingen) - Zijn goedkeuring te hechten aan de voorgestelde statutenwijzigingen van Gaselwest met betrekking tot de overige wijzigingen, met inbegrip van de voorgestelde wijziging van het voorwerp.
Deze wijzigingen treden in werking op 1 januari 2022 met uitzondering van de wijziging in artikel 30 punt 4b en de bijlage 2 die van toepassing blijven tot en met 31 december 2022.
Artikel 6 (partiële splitsing door overneming van Gaselwest naar Imewo voor alle activiteiten van de gemeente De Haan) -Zijn goedkeuring te hechten aan het voorstel van partiële splitsing Gaselwest / Imewo door overneming inzake de overgang van Gaselwest naar Imewo van alle activiteiten verbonden aan de gemeente De Haan.
De algemene vergadering in buitengewone zitting van Gaselwest wordt verzocht de uittreding van de gemeente De Haan voor de activiteiten elektriciteit, gas, openbare verlichting en strategische participaties (Publi-T en Publigas) te willen aanvaarden.
Artikel 7 (fusie door overneming van Fluvius West door Gaselwest met naamswijziging in Fluvius West) -
Artikel 8 - De betrokken Opdrachthoudende verenigingen te verzoeken om de nodige bestuurlijke en vennootschapsrechtelijke acties te ondernemen om uitvoering te kunnen geven aan bovenstaande beslissingen van deze gemeenteraad.
Artikel 9 - De vertegenwoordiger van de gemeente, de heer Ivan Schaubroeck, of zijn plaatsvervanger, de heer Dirk Le Roy, die zal deelnemen aan de Buitengewone Algemene Vergadering van de Opdrachthoudende vereniging Gaselwest op 20 december 2022 (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden), op te dragen zijn stemgedrag af te stemmen op de beslissingen genomen in de gemeenteraad van heden inzake voormelde artikelen 1 tot en met 8 van onderhavige gemeenteraadsbeslissing.
Artikel 10 - Het college van burgemeester en schepenen te gelasten met de uitvoering van voormelde beslissingen en onder meer kennisgeving hiervan te verrichten aan de Opdrachthoudende vereniging Gaselwest, ter attentie van het secretariaat, (in pdf-versie), uitsluitend op het e-mailadres vennootschapssecretariaat@fluvius.be.
De oproepingsbrief voor de buitengewone algemene vergadering van TMVW ov op 16 december 2022, waarin de agenda werd meegedeeld.
Gemeente Nazareth is aangesloten bij TMVW ov.
De statuten van TMVW ov.
De bepalingen van het Decreet over het Lokaal Bestuur.
Artikel 1 - De raad beslist goedkeuring te verlenen aan alle punten (inclusief de statutenwijziging) op de agenda van de buitengewone algemene vergadering TMVW ov van 16 december 2022 en de daarbij horende documentatie nodig voor het onderzoek van de agendapunten:
1. Wijzigingen in deelnemers en/of kapitaal
2. Actualisering van bijlage 2 aan de statuten ingevolge wijzigingen in deelnemers en/of kapitaal
3. Evaluatie 2022, te ontwikkelen activiteiten en de te volgen strategie 2023 (cfr. artikel 432 DLB)
4. Begroting 2023 (cfr. artikel 432 DLB )
5. Actualisering presentievergoeding ingevolge indexaanpassing
6. Statutaire benoemingen
7. Statutenwijziging
7.1. Toelichtende nota bij de statutenwijziging met artikelsgewijze bespreking
7.2. Nieuwe tekst van de statuten
8. Overboeking van het (oorspronkelijk) vast kapitaal (rekening 111 Onbeschikbare inbreng buiten het kapitaal) naar een beschikbare eigenvermogensrekening
9. Overboeking van de in het verleden aangelegde wettelijke reserves (rekening 1311 Statutair onbeschikbare reserves) naar een beschikbare eigenvermogensrekening
10. Overboeking van de in het verleden aangelegde uitgiftepremie (rekening 1110 Uitgiftepremie) naar een beschikbare eigenvermogensrekening
11. Volmachten
Varia
Artikel 2 - De heer Peter Vermaerke, raadslid, wonende 's Gravenstraat 142 te 9810 Nazareth (peter.vermaerke@nazareth.be), is aangeduid als vertegenwoordiger in de algemene vergaderingen van TMVW ov. De heer Yves Ghyselinck, raadslid, wonende Ten Edestraat 38A te 9810 Nazareth (yves@ghyselinck.org), is aangeduid als plaatsvervanger.
Artikel 3 - Draagt de aangeduide vertegenwoordiger/plaatsvervangend vertegenwoordiger op om namens het bestuur alle akten en bescheiden met betrekking tot de buitengewone algemene vergadering van TMVW op vastgesteld op 16 december 2022, te onderschrijven en zijn stemgedrag af te stemmen op het in de beslissing van de gemeenteraad van heden bepaalde standpunt met betrekking tot de agendapunten van voormelde buitengewone algemene vergadering.
Artikel 4 - Een afschrift van dit besluit zal gestuurd worden:
De oproepingsbrief voor de buitengewone algemene vergadering van TMVS dv op 13 december 2022, waarin de agenda werd meegedeeld.
De vergadering zal fysiek plaatsvinden met digitale inbelmogelijkheid via ZOOM.
De gemeente Nazareth is aangesloten bij TMVS dv.
De statuten van TMVS dv.
De bepalingen van het decreet lokaal bestuur.
Artikel 1 - De raad verleent goedkeuring aan alle punten op de agenda van de buitengewone algemene vergadering TMVS dv van 13 december 2022 en de daarbij behorende documentatie nodig voor het onderzoek van de agendapunten:
Artikel 2 - De heer Peter Vermaerke, raadslid, wonende 's Gravenstraat 142 te 9810 Nazareth (peter.vermaerke@nazareth.be) aan te duiden als vertegenwoordiger in de buitengewone algemene vergadering van TMVS dv. De heer Peter Versnaeyen, raadslid, wonende Deinzestraat 19 te 9810 Nazareth (peter.versnaeyen@nazareth.be) aan te duiden als plaatsvervanger.
Artikel 3 - Draagt de aangeduide vertegenwoordiger/plaatsvervangend vertegenwoordiger op om namens het bestuur alle akten en bescheiden met betrekking tot de buitengewone algemene vergadering van TMVS dv vastgesteld op 13 december 2022, te onderschrijven en zijn stemgedrag af te stemmen op het in de beslissing van de raad van heden bepaalde standpunt met betrekking tot de agendapunten van voormelde algemene vergadering.
Artikel 4 - Een afschrift van dit besluit zal gestuurd worden:
Goedkeuring van de raming, bestek en gunningswijze van de opdracht “Vormgeving, druk en verzending van de infokrant dienstjaar 2023”.
In het kader van de opdracht “Vormgeving, druk en verzending van de infokrant” werd een bestek met nr. TECH2022-029 opgesteld door de dienst facility en Els Verbeke (communicatiecoördinator).
Om continuïteit en een vluggere opstart te verwezenlijken, wordt de mogelijkheid voorzien in het bestek om de opdracht maximaal 2 x te verlengen (dienstjaar 2024 en 2025). Deze verlenging is pas mogelijk na een positieve evaluatie van de leidend ambtenaar voor de uitgevoerde diensten in 2023.
De raming excl. btw bereikt de limiet van € 140.000,00 voor het gebruik van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking niet.
Er wordt voorgesteld de opdracht te gunnen bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.
De wet van 17 juni 2013 houdende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.
De wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikel 42, § 1, 1° a) (de goed te keuren uitgave excl. btw bereikt de drempel van € 140.000,00 niet) en artikel 57.
Het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.
Het koninklijk besluit van 18 april 2017 houdende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen, meer bepaald artikel 90, 1°.
Artikel 56, § 3, 5° en 6° van het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017 en zijn uitvoeringsbesluiten.
De uitgave is voorzien in het meerjarenplan en leidt niet tot aanpassingen.
De uitgave van deze opdracht wordt geraamd op € 38.429,75 excl. btw/dienstjaar of € 46.500,00 incl. btw/dienstjaar.
De uitgave voor deze overheidsopdracht is voorzien op artikel van het exploitatiebudget:
2023-2025/GB3-01-01/0119-02/613090/GEMEENTE/COM/IP-GEEN (€ 34.000,00 incl. btw/dienstjaar).
2023-2025/GB3-01-01/0119-02/614003/GEMEENTE/COM/IP-GEEN (€ 12.500,00 incl. btw/dienstjaar).
Raadslid Vanheel Daan stelt dat er geen criterium duurzaamheid is opgenomen. Voorstel om de titel in het bestek te wijzigen naar 'kwaliteit en duurzaamheid'.
Artikel 1 – Keurt het bestek met nr. TECH2022-029 en de raming goed voor de opdracht “Vormgeving, druk en verzending van de infokrant dienstjaar 2023”, opgesteld door de dienst facility en Els Verbeke (communicatiecoördinator). De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bijzonder bestek en zoals opgenomen in de algemene aannemingsvoorwaarden voor de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten.
Artikel 2 - Gunt bovengenoemde opdracht bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.
Artikel 3 - Nodigt volgende firma’s uit om deel te nemen aan de onderhandelingsprocedure + de ontvangen aanvragen via platform Regioleverancier:
Artikel 4 – Het college wordt gemachtigd tot gunning en verdere opvolging van bovengenoemd dossier.
Opmaak begroting 2023 van de Hulpverleningszone Centrum.
Na de bespreking ervan in de begrotingscommissie keurde het zonecollege van de Hulpverleningszone Centrum op 28 september 2022 het ontwerp van de begroting voor het dienstjaar 2023 goed.
De dotaties van de gemeenten aan de Hulpverleningszone Centrum worden jaarlijks goedgekeurd door de gemeenteraad. In functie van het ontwerp van de begroting en de door de gemeenten aanvaarde verdeelsleutel worden voor 2023 door gemeente Nazareth volgende dotaties toegekend aan de Hulpverleningszone Centrum:
De definitieve goedkeuring van de begroting 2023 door de zoneraad is ingepland op woensdag 26 oktober 2022. De begrotingsopmaak van de zone voor het volgende dienstjaar dient telkens te worden goedgekeurd in de zoneraad van de maand oktober omwille van de door de wetgever opgelegde termijnen inzake het goedkeuringstoezicht.
De goedkeuring van de toezichthoudende overheid is vereist opdat de begroting van de hulpverleningszone uitvoerbaar zou zijn. Het bestuurlijk toezicht dient daarom een afschrift van de gemeenteraadsbesluiten betreffende de dotaties aan de zone te ontvangen om de begroting voor het dienstjaar 2023 definitief te kunnen goedkeuren.
Een voor eensluidend verklaard afschrift van deze beslissing zal worden overgemaakt aan de toezichthoudende overheid en aan de Hulpverleningszone Centrum.
Decreet lokaal bestuur 22 december 2017, artikel 40, § 1-2.
Wet van 15 mei 2007 betreffende de civiele veiligheid, artikelen 67-68.
Koninklijk Besluit van 19 april 2014 houdende het algemeen reglement op de boekhouding van de hulpverleningszones.
reeds voorzien in MJP | nieuw cijfer | verschil | |
Exploitatie | 473.687,00 | 503.589,00 | +29.902,00 |
Investeringen | 50.989,00 | 43.373,00 | -7.616,00 |
Pensioenen | 1.625,52 | 1.625,52 | 0 |
Totaal | 526.301,52 | 548.587,52 | +22.286,00 |
Artikel 1 - Keurt de volgende dotaties aan de Hulpverleningszone Centrum voor dienstjaar 2023 goed:
Artikel 2 - Afschrift van deze beslissing wordt voor verder gevolg overgemaakt aan:
Er zijn momenteel nog geen fietsstraten in Nazareth. In het kader van het nieuwe mobiliteitsplan willen we de veiligheid van fietsers in de gemeente verhogen.
Door het inrichten van fietsstraten willen we een duidelijk signaal geven dat op deze locaties de fietser een duidelijke plaats heeft in het wegbeeld.
In afwachting van het definitieve mobiliteitsplan willen we voor 2 schoolomgevingen de fietsstraten alvast invoeren bij wijze van proefopstelling. Ook voor het Dorp, een belangrijk onderdeel van de schoolfietsroute, is er een noodzaak tot invoering van een fietsstraat.
Uit het participatietraject van het mobiliteitsplan blijkt de invoering van fietsstraten zowel door inwoners als adviesraden gedragen te zijn.
In het kader van de opmaak van het nieuwe mobiliteitsplan zijn er enkele straten geselecteerd waar er op korte, middellange en lange termijn een fietsstraat zou kunnen worden ingericht.
Voor bepaalde straten is er geen bijkomend onderzoek meer nodig om de fietsstraat praktisch in te kunnen voeren.
In functie van de verkeersveiligheid van de schoolomgevingen zouden we graag al 3 fietsstraten wensen in te voeren voorafgaand de goedkeuring van het mobiliteitsplan:
De fietsstraten worden aangeduid met de verkeersborden F111 en F113. De maximale toegelaten snelheid bedraagt 30 km/u. Auto's mogen fietsers niet inhalen in de fietsstraat. Bij invoering van de fietsstraat moet ook de plaatsing van de zone 30 borden herbekeken worden.
Gezien er nog geen fietsstraten in Nazareth zijn, wordt de regelgeving van de fietsstraat best ook uitvoerig gecommuniceerd in het infomagazine van december 2022 en via sociale media. Ook de betrokkenheid van de scholen is daarbij van belang.
Het koninklijk besluit van 16 maart 1968 tot coördinatie van de wetten betreffende de politie over het wegverkeer.
Het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende het algemeen reglement op de politie van het wegverkeer.
Het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 waarbij de minimumafmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald.
Het ministerieel besluit van 7 mei 1999 betreffende het signaleren van werken en verkeersbelemmeringen op de openbare weg.
Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017 en uitvoeringsbesluiten.
Deze beslissing zal leiden tot een aanpassing van het goedgekeurde meerjarenplan.
Het plaatsen van 10x verkeersborden F111 en 6x verkeersborden F113 kan geraamd worden op ca. 1800 euro (excl. btw)
Optioneel kan ook nog de fietsstraat markering worden aangebracht (offerte nog op te vragen).
De inrichting van fietsstraten met louter bebording en markering komt in aanmerking voor subsidie 'Veilige Schoolomgeving' (50% van de kosten voor signalisatie en kleine infrastructurele maatregelen in schoolomgevingen).
Raadslid Van Poucke Simon stelt dat het op het Dorp geen goed idee is. Er rijden daar vooral auto's. Moeten we niet wachten op het mobiliteitsplan en dan alles in zijn geheel bekijken. Het is nog te vroeg om dit nu te doen. Lichterveldestraat lijkt misschien het meest te overwegen gezien de aanwezigheid van het WZC.
Raadslid De Jans Anja heeft een klein probleempje met Dorp, moet er niet gekeken rond de school op Dorp zelf?
Raadslid Vanheel Daan stelt dat er inderdaad gevraagd wordt naar fietsstraten maar we mogen niet voorbij gaan aan de flankerende maatregelen en deze randvoorwaarden moeten nog worden ontwikkeld (misschien in het mobiliteitsplan). Is de school hierin betrokken? Is er voldoende studiewerk gebeurd? Te snel invoeren zou kunnen leiden tot later te snel afvoeren.
Schepen Schaubroeck Ivan antwoordt dat er al veel vraag is voor een fietsstraat op het Dorp en dat het daar feitelijk al zo is. Op het Dorp is er al een woonerf en dus feitelijke een voorrang voor de zwakke weggebruiker. Het gaat hier niet om snel invoeren maar uitproberen en evalueren. Met de school van morgen is er overleg geweest voor de inrichting van de Stropstraat.
Raadslid Versnaeyen Peter stelt dat de randvoorwaarde: een meerderheid aan fietsers een beetje de omgekeerde wereld is. Hij is blij dat we daar de vlucht vooruit nemen om meer plaats aan de fietser te geven.
Raadslid Dhaenens Frank stelt dat er misschien sluipwegen gaan gezocht worden om de Kasteelstraat niet te nemen.
Artikel 1 - Gaat akkoord met invoering van een fietsstraat, na bekendmaking in de infokrant van december 2022, in de Stropstraat, door middel van de verkeersborden F111 en F113 en aanvullende markering van het verkeersbord F111 op de rijweg. De verkeersborden en markering worden na elk kruispunt herhaald.
Artikel 2 - Gaat akkoord met invoering van een fietsstraat, na bekendmaking in de infokrant van december 2022, in de De Lichterveldestraat voor het gedeelte tussen Steenweg en de fietsoversteek in de De Lichterveldestraat, door middel van de verkeersborden F111 en F113.
Artikel 3 - Gaat akkoord met invoering van een fietsstraat, na bekendmaking in de infokrant van december 2022, op het Dorp voor het gedeelte tussen de rotonde met de N437 's Gravenstraat en slagerij D'Oosterlinck, door middel van de verkeersborden F111 en F113.
Artikel 4 - Gaat akkoord met het aanvragen van de subsidie 'Veilige Schoolomgeving' voor de invoering van fietsstraten.
Artikel 5 - Voorziet een evaluatie over 6 maanden van de fietsstraten in het kader van een mogelijk aanvullend politiereglement en in functie van de verdere toepassing van fietsstraten op het grondgebied Nazareth.
Artikel 6 – Een afschrift van deze beslissing overgemaakt aan:
Ontvangen brief schattingsverslag voor de openbare grond met oppervlakte 177m², gelegen naast Grenadierslaan 13 (kadastraal gekend als: Nazareth 2° afdeling Eke, sectie B, 419/2A)
De eigenaars van Grenadierslaan 13 (de heer Bernard De Dobbeleer en mevrouw Annelies Devriezere) zijn vragende partij om een deel van het openbaar domein, grenzend aan hun perceel te verwerven.
Hiertoe werd een schattingsverslag opgevraagd bij beëdigd landmeter-expert Frank Reyné.
De grond, met een oppervlakte van 177m² wordt geschat op 2300 euro.
De eigenaars van Grenadierslaan 13 hebben op 22 juni 2022 laten weten nog steeds bereid te zijn de gronden aan te kopen tegen de prijs vermeld in het schattingsverslag vermeerderd met de te maken kosten voor het schattingsverslag en de opmaak van de akte. Zij stellen notaris Goeminne te Ronse aan.
Alle communicatie hieromtrent werd in bijlage toegevoegd.
De aankoper is de enige die met dit stuk grond iets kan doen en dus in aanmerking komt.
De verkoop van de grond gelegen naast Grenadierslaan 13 zal een inkomst genereren van 2.300 euro.
Artikel 1 - Het deel openbaar domein gelegen naast Grenadierslaan 13 (kadastraal gekend als: Nazareth 2° afdeling Eke, sectie B, 419/2A), zoals aangeduid op de plannen, te verkopen aan de aanvragers tegen het bedrag uit het schattingsverslag vermeerderd met alle kosten voor opmaak akte en schattingsverslag.
Artikel 2 - Gelast het college van burgemeester en schepenen met de verdere afhandeling.
Nihil.
Schepen De Preester Viviane geeft verslag van behandeling van het overkophuis op de zorgraad. Dit zal verder onderzocht worden.
Raadslid Dhaenens Frank vraagt naar de mogelijkheid om in de infokrant te vermelden dat men overhangende taken op openbaar domein moet verwijderen. Idem voor het lokaal bestuur wat betreft de eigen bomen.
Namens Gemeenteraad,
Steven Van de Velde
algemeen directeur
Dirk Le Roy
voorzitter