Het zittingsverslag van 13 december 2021, dat ten minste 8 dagen vóór de vergadering op het gemeentesecretariaat ter beschikking gehouden is van de raadsleden.
Artikel 1 - Het zittingsverslag van 13 december 2021 wordt goedgekeurd.
Het zittingsverslag van 31 januari 2022, dat ten minste 8 dagen vóór de vergadering op het gemeentesecretariaat ter beschikking gehouden is van de raadsleden.
Artikel 1 - Het zittingsverslag van 31 januari 2022 wordt goedgekeurd.
Het zittingsverslag van 28 februari 2022, dat ten minste 8 dagen vóór de vergadering op het gemeentesecretariaat ter beschikking gehouden is van de raadsleden.
Raadslid Vanheel Daan stelt dat het raar is dat zijn tussenkomst nu wordt aangepast terwijl het dossier van RUP reeds is doorgestuurd naar de goedkeurende overheid.
Artikel 1 - Het zittingsverslag van 28 februari 2022 wordt goedgekeurd.
Conform het decreet lokaal bestuur moet er een participatiereglement worden opgesteld, waarin concreet wordt vorm gegeven aan de wijze waarop inspraak wordt georganiseerd.
In bijlage het voorstel van reglement, dat werd opgemaakt op basis van
Deel 1 beschrijft het specifieke participatieve kader voor Nazareth.
In deel 2 zijn bestaande afspraken en wettelijke bepalingen opgenomen.
Decreet lokaal bestuur van 22 december 2017, artikel 304.
Er is geen financiële impact op het goedgekeurde meerjarenplan.
Raadslid Vanheel Daan vraagt hoe het bekend zal gemaakt worden. Dit zal op de website komen en eventueel een persbericht.
Artikel 1 - Keurt het participatiereglement van het lokaal bestuur Nazareth goed.
Naar aanleiding van het opstellen van het participatiereglement, wordt voorgesteld om de werkwijze inzake de behandeling van verzoekschriften aan te passen.
Het artikel 37 van het huishoudelijk reglement aan te passen, zodat de voorzitter van de gemeenteraad kan beslissen om een verzoekschrift eerst verder te laten onderzoeken door het college vooraleer het op de gemeenteraad te agenderen. Hij pleegt hiertoe overleg met het bureau van de raad (voorzitter, burgemeester, fractievoorzitters en algemeen directeur).
Deze aanpassing wordt voorgesteld met het oog op een betere bespreking met de indieners van het verzoekschrift tijdens de zitting zelf.
Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, art. 38 (huishoudelijk reglement gemeenteraad) en art. 76 (huishoudelijk reglement raad voor maatschappelijk welzijn)
Er is geen financiële impact op het goedgekeurd meerjarenplan.
Raadslid Vanheel Daan vindt het jammer dat art 10 niet wordt aangepast en er alleen vragen kunnen worden gesteld over de punten op de agenda. In de praktijk laten we dit meestal wel toe. Daarom kan het zeker geschrapt worden.
Raadslid Vanheel Daan vraagt dat iedereen artikel 8 naleest.
Artikel 1 - Keurt het huishoudelijk reglement in bijlage goed.
De vertegenwoordiging in de algemene vergadering van de vzw Jena is in vervanging te voorzien naar aanleiding de aanstelling van raadslid Walter Leenders in vervanging van Joke De Raeve.
De vertegenwoordiging in de samenwerkingsverbanden is in vervanging te voorzien naar aanleiding van de schepenwissel per 1 januari 2022.
Op de gemeenteraad van 4 februari 2019 werd Joke De Raeve aangeduid als lid in de algemene vergadering van de vzw Jeugdhuis Jena voor sp.a-groen.
Op de gemeenteraad van 4 februari 2019 werd Peter Versnaeyen als afgevaardigde aangeduid voor:
Samenwerkingsverband | Orgaan | Afgevaardigde(n) | Plaatsvervanger(s) |
LEERPUNT | Algemene Vergadering | Peter Versnaeyen | Dirk Vos |
OVSG | Algemene Vergadering | Peter Versnaeyen | Dirk Vos |
RATO vzw (rattenbestrijding Oost-Vl) | Algemene Vergadering | Peter Versnaeyen | Dirk Vos |
VERENIGING VOOR OPENBAAR GROEN | Algemene Vergadering | Peter Versnaeyen | Dirk Vos |
WATERSCHAP LEIEBEKKEN | Bekkenbestuur | Peter Versnaeyen | Viviane De Preester |
WATERSCHAP BOVENSCHELDEBEKKEN | Bekkenbestuur | Peter Versnaeyen | Viviane De Preester |
Voor afvaardiging in het beheerscomité van de Scholengemeenschap Schelde-Leie is de wissel na 3 jaar (Peter Versnaeyen/Dirk Vos) vastgelegd in de gemeenteraadsbeslissing van 4 februari 2019.
Voor afvaardiging in de raad van bestuur van IVM is Peter Versnaeyen voorgedragen om verder het mandaat van bestuurder te volbrengen op de gemeenteraad van 31 januari 2022.
Artikel 1 - Peter Versnaeyen voor te dragen als als lid in de algemene vergadering van de vzw Jeugdhuis Jena voor Vooruit-Groen.
Artikel 2 - Voor te dragen als afgevaardigde voor:
Samenwerkingsverband | Orgaan | Afgevaardigde(n) | Plaatsvervanger(s) |
LEERPUNT | Algemene Vergadering | Dirk Vos |
Peter Versnaeyen |
OVSG | Algemene Vergadering | Dirk Vos | Peter Versnaeyen |
RATO vzw (rattenbestrijding Oost-Vl) | Algemene Vergadering | Dirk Vos | Peter Versnaeyen |
VERENIGING VOOR OPENBAAR GROEN | Algemene Vergadering | Dirk Vos | Peter Versnaeyen |
WATERSCHAP LEIEBEKKEN | Bekkenbestuur | Dirk Vos | Viviane De Preester |
WATERSCHAP BOVENSCHELDEBEKKEN | Bekkenbestuur | Dirk Vos | Viviane De Preester |
In de VZW Toerisme Oost-Vlaanderen worden de mandaten van de raad van bestuur om de 3 jaar vernieuwd.
Het mandaat vandaag bij schepen De Preester wordt vernieuwd.
De gemeenteraad kan een kandidaat voordragen. De algemene vergadering verkiest de bestuurders.
Artikel 1 - Draagt schepen Viviane De Preester opnieuw voor als kandidaat.
Artikel 2 - Afschrift van deze beslissing over te maken aan Toerisme Oost-Vlaanderen vzw.
Aanvraag hernieuwing vergunning kansspelinrichting klasse II - Games-Nazareth BV, met zetel te Korte Keppestraat 23/6, 9320 Erembodegem en gevestigd te Huisepontweg 1, 9810 Nazareth.
Tom De Clercq, vaste vertegenwoordiger van de vennootschap, vraagt per e-mail en aangetekende brief van 29 november 2021 een positief advies waaruit blijkt dat Games-Nazareth BV voldoet aan alle wettelijke voorwaarden wat betreft de exploitatie van een kansspelinrichting klasse II.
Het convenant voor de opening van de kansspelinrichting dateert van 7 juni 2004, een voorlopige wijziging van het convenant met de aanpassing van de openingsuren dateert van 3 december 2007 en de definitieve wijziging van het convenant dateert van 22 december 2008.
In het meest recente convenant van 22 december 2008 werd de clausule met betrekking tot de geldigheidsduur aangepast:
"Artikel 5: Het convenant is geldig voor de duur van de vergunning klasse B, nl. tot en met 6 oktober 2013."
Nazareth-Games BV vraagt in een e-mail van 8 maart '22 om een nieuw convenant ter goedkeuring te agenderen op de eerstvolgende gemeenteraad.
Vergunning is gekend onder nummer B19471 en geldig tot 17 april 2022.
Advies aangevraagd en ontvangen;
• OCMW (antwoord ontvangen 04.02.2022)
• Financieel directeur lokaal bestuur (antwoord ontvangen 10.02.2022)
• Politiezone Schelde-Leie (antwoord ontvangen 22.02.2022)
De nieuwe gemeentewet.
De wet van 7 mei 1999 op de kansspelen, de kansspelinrichtingen en de bescherming van de spelers.
Het koninklijk besluit van 22 december 2000 betreffende de werking en het beheer van de kansspelinrichtingen klasse II, de wijze van aanvraag en de vorm van vergunning klasse II.
Het koninklijk besluit van 8 april 2003 betreffende de werking van de automatische kansspelen waarvan de exploitatie is toegelaten in de kansspelinrichtingen klasse II.
Het koninklijk besluit van 26 april 2004 tot vaststelling van de lijst van de automatische kansspelen waarvan de exploitatie is toegelaten in de kansspelinrichtingen klasse II.
De aanvraag van 8 maart 2022 vanwege Games-Nazareth BV, met zetel te Korte Keppestraat 23/6, 9320 Erembodegem tot het bekomen van een convenant m.b.t. het uitbaten van een kansspelinrichting klasse II te Nazareth, Huisepontweg 1.
De aanvraag heeft betrekking op een kansspelinrichting klasse II; dat voor een klasse II-inrichting een vergunning klasse B vereist is; dat deze vergunning voor hernieuwbare periodes van negen jaar wordt verleend.
Dat er in België slechts 180 klasse II-inrichtingen mogen worden toegestaan.
Dat de uitbating van een klasse II-inrichting dient voorafgegaan te worden door het afsluiten van een convenant tussen de gemeente van de vestigingsplaats en de uitbater van de inrichting.
Dat het convenant de vestigingsplaats, de nadere voorwaarden, de openings- en sluitingsdagen van de kansspelinrichting moet bepalen.
Dat het convenant tevens bepaalt wie het gemeentelijk toezicht uitoefent.
Dat de uitbating van een klasse II-inrichting onderworpen is aan het verkrijgen van een klasse B-vergunning.
Dat de kansspelcommissie hiertoe onderzoekt of de aanvragers aan de gestelde wettelijke voorwaarden voldoen.
Dat in een klasse II-inrichting slechts 5 categorieën van spelen zijn toegelaten en het aantal toestellen beperkt is tot 30.
Dat de wet een reeks maatregelen voorziet om spelers te beschermen :
Dat de inrichting onder toezicht zal staan van de kansspelcommissie, waarvan de leden de hoedanigheid van officier van gerechtelijke politie hebben; dat deze commissie de inrichtingen ten allen tijden kan betreden, kan overgaan tot onderzoek, controle of verhoor, documenten in beslag kan nemen, ...
De aanvrager is de heer Tom De Clercq, bestuurder van Games-Nazareth BV, met maatschappelijke zetel te 9320 Erembodegem, Korte Keppestraat 23/6.
In de onmiddellijke nabijheid van het vestigingsadres Huisepontweg 1 bevinden zich geen scholen, ziekenhuizen, gevangenissen of plaatsen die door jongeren frequent bezocht worden.
De locatie Huisepontweg 1 is gelegen op het einde van een doodlopende straat die eindigt op de E17 en waar weinig bewoning is. De parking van de locatie is voldoende groot.
Artikel 1 - Gaat akkoord om met de heer Tom De Clercq, bestuurder van Games-Nazareth BV, met maatschappelijke zetel te 9320 Erembodegem, Korte Keppestraat 23/6 en gevestigd te Huisepontweg 1 een convenant af te sluiten voor de uitbating van een kansspelinrichting klasse II.
Artikel 2 - Gelast het college van burgemeester en schepenen met de ondertekening van het convenant.
Artikel 3 - Maakt een afschrift van deze beslissing over aan :
De ‘evaluatie van de werkwijze inzake retributies’ is een actiepunt uit het verbeterplan m.b.t. organisatiebeheersing. Het voorstel is te komen tot één omvattend retributiereglement, inclusief één overkoepelend invorderingsreglement.
Het betreft hier dus een eerder technische aanpassing, die niet tot doel heeft om de tarieven zelf aan te passen.
Doelstellingen hierbij zijn:
Alle retributiereglementen werden ondergebracht in één, gecoördineerde versie.
Hierbij werden de bestaande reglementen en werkwijzen overgenomen. Volgende bepalingen zijn echter nieuw of gewijzigd:
Decreet lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen, artikel 40-41
Er is geen financiële impact op het goedgekeurd meerjarenplan 2020- 2025.
Artikel 1 - Volgende besluiten op te heffen vanaf 1 april 2022:
De uitnodiging voor het provinciaal raadgevend comité op 30 maart 2022, waarop een standpunt dient ingenomen te worden m.b.t. de gewenste aansluiting van gemeente Lierde bij de hulpverleningszone Vlaamse Ardennen.
Dat overeenkomstig artikel 14 van de Wet, de Koning de territoriale afbakening van de zones bepaalt, op voorstel van het provinciaal raadgevend comité van de zones, na overleg in de Ministerraad.
Dat dit provinciaal raadgevend comité van de zones is samengesteld uit alle burgemeesters van de provincie en wordt voorgezeten door de gouverneur.
Dat dit comité het advies inwint van de autoriteiten van de verschillende gemeenten van de provincie en op basis hiervan een advies aan de Koning formuleert.
Het arrest van de Raad van State van 23 september 2011 (n°215.302) waaruit blijkt dat voorafgaand aan het provinciaal raadgevend comité de betrokken gemeenteraden hierover dienen te beraadslagen.
Het gemeenteraadsbesluit van 28 februari 2022 waarbij de gemeente Lierde de princiepsbeslissing neemt om toe te treden tot de hulpverleningszone Vlaamse Ardennen.
De kennisname door het college in zitting van 7 maart 2022.
De wet van 15 mei 2007 betreffende de civiele veiligheid, inzonderheid de artikelen 14 en 15.
Het Koninklijk Besluit van 4 maart 2008 (gewijzigd bij Koninklijk Besluit van 18 januari 2018).
Raadslid Vanheel Daan stelt dat Vlaanderen een lappendeken is en daarom de procedure zo moeilijk is. Is daar consensus over binnen hun eigen regio? Is Lierde aan het shoppen?
Voorstel van burgemeester is om positief te adviseren.
Artikel 1 - Akte te nemen van de intentieverklaring van de gemeente Lierde om toe te treden tot de hulpverleningszone Vlaamse Ardennen.
Artikel 2 - Dit voorstel gunstig te adviseren en de burgemeester te mandateren om hierover te stemmen in het provinciaal raadgevend comité van Oost-Vlaanderen.
Artikel 3 - Afschrift van deze beslissing over te maken aan de gouverneur van Oost-Vlaanderen.
Schrijven van Farys dd. 29 oktober 2021 houdende project "Aanleg fietspadvoorzieningen in de N437 en riolering in de N437 en omliggende clusters op grondgebied van de gemeentes Nazareth, Sint-Martens-Latem en stad Deinze".
Het betreft een samenwerkingsovereenkomst tussen het Vlaamse Gewest, Aquafin n.v., Nazareth, Deinze, Sint-Martens-Latem en TMVW. De eigenlijke samenwerkingsovereenkomst werd opgenomen in bijlage.
Voorwerp van de samenwerkingsovereenkomst:
1. Bovenvermelde partijen wensen gezamenlijk een project op te starten voor de aanleg van veilige fietspaden en het structureel onderhoud van en aanleg gescheiden riolering in de N437 (Kortrijkseheerweg – Klapstraat) en zijstraten op grondgebied van gemeente Nazareth en gemeente Sint-Martens-Latem van kmp 13,878 (spooroverweg) tot kmp 14,460 (Sticheldreef)
2. Aangezien het Vlaams Gewest de volgende werken wenst uit te voeren:
- Structureel onderhoud van de N437 (Kortrijkseheerweg – Klapstraat) op grondgebied Nazareth en Sint-Martens-Latem tussen kmp 13,878 (spooroverweg) tot kmp 14,460 (Sticheldreef)
- Aandeel in de aanleg van RWA-leiding en, in voorkomend geval, hemelwaterbuffering in de N437 (Kortrijkseheerweg– Klapstraat) op grondgebied Nazareth en Sint-Martens-Latem
3. Aangezien Aquafin de volgende werken wenst uit te voeren:
- Aanleg DWA-leiding in de N437 (Kortrijkseheerweg en Klapstraat) op grondgebied Nazareth en Sint-Martens-Latem (project 22.575)
4. Aangezien de stad Deinze de volgende werken wenst uit te voeren:
- Sleuf- en wegenisherstel in de Kijkuitstraat en Oude Heirweg
5. Aangezien de gemeente Sint-Martens-Latem de volgende werken wenst uit te voeren:
- Aanleg van fietspaden langsheen de N437 (deel Klapstraat) via module 13 van het mobiliteitsconvenant met subsidiëring door het Vlaams Gewest
- Sleuf- en wegenisherstel in de Voldershof, Karrestraat en de Klapstraat
6. Aangezien de gemeente Nazareth de volgende werken wenst uit te voeren:
- Aanleg van fietspaden langsheen de N437 (deel Kortrijkseheerweg) via module 13 van het mobiliteitsconvenant met subsidiëring door het Vlaams Gewest
- Sleuf- en wegenisherstel in de ’s Gravenstraat, Biezenstraat, Versluisstraat, Kortrijkseheerweg, kijkuitstraat, Oude Heirweg en de Klapstraat
7. Aangezien TMVW de volgende werken wenst uit te voeren:
- Rioleringswerken in de Biezenstraat (020-6032, 020-6033, 020-6034, 020-6038, 020-6309, 020-6039), Versluisstraat (020-6027, 020-6028), Kortrijkseheerweg (020-6026, 200-101), Kijkuitstraat (GUP 44011-047), Oude Heirweg (020-6021, 020-6022, 020-6023) en aanleg RWA in de Klapstraat op grondgebied Nazareth
- Aandeel in de aanleg van RWA-leiding en, in voorkomend geval, hemelwaterbuffering in de N437 – Klapstraat op grondgebied Nazareth en Sint-Martens-Latem
- Rioleringswerken in de Kijkuitstraat (GUP 44011-047) en Oude Heirweg (200-4002) op grondgebied Deinze
- Rioleringswerken in de Voldershof (GUP 44064-034), Karrestraat (GUP 44064-034) en aanleg RWA-leiding in de Klapstraat op grondgebied Sint-Martens-Latem
- Weg –en sleufherstel buiten rijweg als gevolg van hierboven vermelde aan te leggen riolering
- Afkoppelingen: Afkoppelingsstudies, aanstellen van een afkoppelingsadviseur die instaat voor afkoppelingsadvies, de opvolging van de afkoppelingswerken en keuringen op grondgebied Nazareth, Deinze en Sint-Martens-Latem
8. Overwegende dat de gemeentes Nazareth, Sint-Martens-Latem en stad Deinze hun zuiveringsactiviteiten hebben ingebracht in de TMVW.
9. Gezien de noodzaak om de werken gelijktijdig uit te voeren en versnippering van de werken nodeloos extra publieke middelen zouden vergen en nadelig zouden zijn voor de optimalisering van het werkproces, wensen de partijen de werken en de opdracht in het algemeen belang samen te voegen.
Aanbestedende overheid:
De partijen beslissen voornoemde opdracht in het algemeen belang samen te voegen en de gemeente Nazareth aan te duiden om in hun gezamenlijke naam bij de gunning en de uitvoering van de opdracht als aanbestedende overheid op te treden, overeenkomstig artikel 48 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten.
Alle partijen staan financieel in voor het deel van de opdracht dat te hunnen laste is en zullen hiervoor tijdig alle nodige financiële middelen vrijmaken teneinde alle verplichtingen en engagementen genomen in het kader van deze overeenkomst te kunnen honoreren.
Alle opdrachten en/of deelopdrachten zullen slechts gegund worden nadat iedere partij hierover uitdrukkelijk haar akkoord heeft gegeven.
Het gemeentedecreet van 15 juli 2005, zijn latere wijzigingen en zijn uitvoeringsbesluiten.
De wet van 15 juni 2006 betreffende de overheidsopdrachten en sommige opdrachten voor de aanneming van werken, leveringen en diensten, haar latere wijzigingen en haar uitvoeringsbesluiten.
Het koninklijk besluit van 15 juli 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten en van de concessies voor openbare werken, en latere wijzigingen, inzonderheid artikel 5, §2.
De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten.
De beslissing van het college van burgemeester en schepenen van 6 augustus 2007 betreffende de gunning van de opdracht met als voorwerp “Opmaak ontwerpen verkeersveilige inrichtingen, fietspaden en fietswegen, voetpaden, voet- en kerkwegels. - Perceel 2: Fietspaden en fietswegen" aan studiebureau Ch. Lobelle, Nieuwe St. Annadreef 4 te 8200 Brugge tegen een ereloonpercentage van 3,94% en waarbij de uitvoering dient te gebeuren overeenkomstig de lastvoorwaarden vastgelegd in het bijzonder bestek nr. 2007013.
De gemeenteraadsbeslissing van 29 maart 2021 betreffende akkoordverklaring om aan de Vlaamse Minister van Mobiliteit en het Agentschap Wegen en Verkeer te vragen het dossier voor de aanleg van een veilig fietspad langs de N437 onmiddellijk uitvoering te geven.
Het collegebesluit van 15 november 2021 houdende positieve advisering voor de samenwerkingsovereenkomst - de aanleg van veilige fietspaden en het structureel onderhoud van en aanleg gescheiden riolering in de N437 (Kortrijkseheerweg – Klapstraat) en zijstraten op grondgebied van gemeente Nazareth en gemeente Sint-Martens-Latem van kmp 13,878 (spooroverweg) tot kmp 14,460 (Sticheldreef).
§1 – kostenverdeling van de werken
Rekening houdend met de uitgaven die nodig zijn om de verschillende delen van het project te kunnen realiseren, ten voordele van elke partij, worden de uit te voeren werken als volgt ten laste genomen (zie plan in bijlage voor aanduiding vakken):
Zijstraten:
Deel A:
* Riolering
- 100% tlv TMVW-Nazareth
* Wegenis
- Biezenstraat : 54% tlv TMVW-Nazareth en 46% tlv de gemeente Nazareth
- Versluisstraat: 100% tlv TMVW-Nazareth
- Kortrijkseheerweg ter hoogte van nr. 30 tot 50: 42% tlv TMVW-Nazareth en 58% tlv de gemeente Nazareth
- Oude Heirweg: 100% tlv TMVW-Nazareth
- Kortrijkseheerweg Noord en Zuid: 36% tlv TMVW-Nazareth en 62% tlv de gemeente -Nazareth
- Kijkuitstraat: 30% tlv TMVW-Nazareth, 30% tlv TMVW-Deinze, 20% tlv de gemeente Nazareth en 20% tlv de stad Deinze
Raming aandeel Gemeente Nazareth | ||
Biezenstraat (54% tlv FARYS en 46% tlv Nazareth) | 22.965,5 € | |
Kortrijkseheerweg ter hoogte van nr. 30 tot 50 (42% tlv FARYS en 58% tlv Nazareth) | 90.683,00 € | |
Kortrijkseheerweg Noord (36% tlv Farys en 64% tlv Nazareth) | 4.160,00 € | |
Kortrijkseheerweg Zuid (36% tlv Farys en 64% tlv Nazareth) | 8.000,00 € | |
Kijkuitstraat (60% tlv Farys, 20% tlv Deinze en 20% t.l.v. Nazareth) | 39.120,00 € |
|
TOTAAL GEMEENTE NAZARETH : | 164.928,50 € |
Deel B:
* Riolering
- 100% tlv TMVW-Deinze
* Wegenis
- 100% tlv TMVW-Deinze
Deel C
* Riolering
- 100% tlv TMVW-Sint-Martens-Latem
* Wegenis
- Karrestraat: 74% tlv TMVW-Sint-Martens-Latem en 26% tlv de gemeente Sint-Martens-Latem
- Voldershof: 100% tlv TMVW-Sint-Martens-Latem
Gewestweg N437 – Klapstraat – Kortrijkseheerweg:
1. Vak 1
* Riolering
- 100% tlv de gemeente Nazareth (module 13)
* Wegenis
Structureel onderhoud 100% tlv het Vlaamse Gewest
Aanleg fietspaden: 100% tlv de gemeente Nazareth (module 13)
Aanpassen opritten: 100% tlv de gemeente Nazareth
Raming aandeel Gemeente Nazareth | 129 432,48 € |
2. Vak 2
* Riolering
- 100% tlv de gemeente Nazareth (module 13)
* Wegenis
Structureel onderhoud 100% tlv het Vlaamse Gewest
Aanleg fietspaden: 100% tlv de gemeente Nazareth (module 13)
Aanpassen opritten: 100% tlv de gemeente Nazareth
Raming aandeel Gemeente Nazareth | 195 896,88 € |
3. Vak 3
* Riolering
- DWA: 100% tlv Aquafin
- RWA: 34,5% tlv het Vlaamse Gewest, 17,5% tlv de gemeente Nazareth (module 13) en 48% tlv TMVW-Nazareth
* Wegenis
Structureel onderhoud 100% tlv het Vlaamse Gewest
Aanleg fietspaden: 100% tlv de gemeente Nazareth (module 13)
Aanpassen opritten: 100% tlv de gemeente Nazareth
Raming aandeel Gemeente Nazareth | 83 020,32 € |
4. Vak 4
* Riolering
- DWA: 100% tlv Aquafin
- RWA: 31,5% tlv het Vlaamse Gewest 22,5% tlv de gemeente Sint-Martens-Latem (module 13) en 46% tlv TMVW-Sint-Martens-Latem
* Wegenis
Structureel onderhoud 100% tlv het Vlaamse Gewest
Aanleg fietspaden: 100% tlv de gemeente Sint-Martens-Latem (module 13)
Aanpassen opritten: 100% tlv de gemeente Sint-Martens-Latem
Het aandeel in de opdracht ten laste van iedere partij wordt in het bestek en de meetstaat telkens onder een afzonderlijk deel of onder een gezamenlijk deel – met vermelding van de verdeelsleutel- vermeld en maken het voorwerp uit van afzonderlijke door de aannemer op te stellen vorderingsstaten.
§2 – kostenverdeling en betaling van de studiekosten en kosten voor de opvolging van de werken, de kosten voor veiligheidscoördinatie –ontwerp en veiligheidscoördinatie-verwezenlijking
De opdracht van het studiebureau voor de studie en de opvolging van de werken wordt uitgevoerd deels voor het Vlaamse Gewest, deels voor Aquafin, deels voor de gemeentes Nazareth en Sint-Martens-Latem, deels voor de stad Deinze en deels voor TMVW, waarbij elke partij betaalt à rato van zijn aandeel in de eigenlijke werken. Het studiebureau factureert de ereloonstaten die iedere partij verschuldigd is rechtstreeks aan de betrokken partij. De betaling van het ereloon geschiedt conform de bepalingen van het bestek.
De kosten voor veiligheidscoördinatie-ontwerp worden evenredig verdeeld tussen de partijen op basis van het geraamde aandeel van elk der partijen in de gezamenlijke opdracht van werken bij goedkeuring van het bestek der werken. A rato van het aandeel van elk der partijen in de gezamenlijke opdrachten wordt door de veiligheidscoördinator-ontwerp een afzonderlijke factuur opgemaakt en verstuurd aan de verschillende partijen.
De kosten voor veiligheidscoördinatie-verwezenlijking worden evenredig verdeeld tussen de partijen overeenkomstig het aandeel van elk der partijen in de gezamenlijke opdracht van werken, bepaald op basis van de eindafrekening van de opdracht. De veiligheidscoördinator-verwezenlijking maakt periodiek een afzonderlijke factuur op en verstuurt deze aan de respectievelijke partijen.
Indien één der partijen de betalingstermijnen niet naleeft en hierdoor verwijlinteresten of andere schadevergoedingen voortvloeien, zal de in gebreke gebleven partij de andere partij(en) volledig vrijwaren.
Totale raming aandeel Nazareth: 573.278,18 euro excl. btw.
Raadslid Van herzeele Christiaan vraagt om een zicht te hebben op het volledige traject als dit af is.
Raadslid Van Poucke Simon vraagt of er onteigeningen nodig zijn. Ja, deze zijn voor het gewest.
Artikel 1 - Keurt het voorstel tot samenwerkingsovereenkomst inzake project “Aanleg fietspadvoorzieningen in de N437 en riolering in de N437 en omliggende
clusters op grondgebied van de gemeentes Nazareth, Sint-Martens-Latem en stad Deinze” goed.
De voetweg 138, zoals opgenomen in de atlas der buurtwegen, gelegen rond de Blauwhuyshoeve verbindt de Sticheldreef met de Klapstraat.
Nu loopt de voetweg feitelijk langsheen de boerderij. Volgens de atlas der buurtwegen ligt ze juridisch op de linkerkant van het perceel kadastraal gekend als 1ste afdeling, Nazareth, sectie D, nr 473S. Het is wenselijk de voetweg te verleggen naar de rechterkant van perceel 436A omwille van volgende redenen:
In functie van de verlegging van een deel van de voetweg 138 werd een rooilijnplan opgesteld die de verlegging omvat, waarbij de nieuwe rooilijn wordt vastgesteld en welk dit tracé bestemd als gemeenteweg.
Bij deze verplaatsing geldt dat het bestaande tracé een gemeenteweg blijft totdat het nieuwe tracé openstaat voor het publiek.
Dit dossier omvat geen afspraken omtrent de uitvoeringswijze van de nieuwe weg, dat wegens de ligging in het agrarische gebied als onverharde weg zal worden uitgevoerd.
Er moet geen welvoeglijkheidsvergoeding (waardevermeerdering of – vermindering) conform artikel 28 van het decreet houdende de gemeentewegen worden begroot bij de aanvang van deze procedure omdat de verplaatsingen van een gemeenteweg op een goed van dezelfde eigenaar door toepassing van het decreet worden geacht elkaar te neutraliseren.
Conform artikel 33 van het decreet houdende de gemeentewegen zijn de kosten voor de afpaling van de gemeenteweg ten laste van de gemeente. De weg wordt begrensd door middel van houten palen met touw. Er wordt geen verharding voorzien.
Het onderhoud, na aanleg van de nieuwe gemeenteweg, valt ten laste van de gemeente conform artikel 34 van het decreet houdende de gemeentewegen;
Overwegende dat deze aanpassingen aan de voetweg 138, na goedkeuring, met toepassing van artikel 37 zullen worden opgenomen in de gemeentelijke wegenregister.
Het voornemen tot het wijzigen van de rooilijn van de voetweg 138 geeft uitvoering aan artikel 3 (doelstellingen) en aan artikel 4 (principes) van het Decreet houdende de gemeentewegen van 3 mei 2019 en het werd aan deze artikels getoetst.
* De toetsing houdt het volgende in:
Artikel 3 Gemeentewegendecreet:
Voetweg 138 is een trage verbinding tussen de Sticheldreef en de Klapstraat.
Volgens de Atlas der Buurtwegen, opgemaakt in 1841, varieert de breedte van de voetweg nr. 138 (het te wijzigen gedeelte) nr. 138 van 17 tot 19m.
Het karakter van deze voetweg laat een aanpassing van de rooilijnen/verlegging toe zonder de huidige, noch toekomstige mobiliteitsnoden van het openbaar domein aan te tasten: de verbinding tussen de Sticheldreef en de Klapstraat blijft bestaan.
Artikel 4 Gemeentewegendecreet:
De aanpassing van de rooilijnen/verlegging laat toe dat
- Het perceel met de gebouwen vrij is van de lasten die de voetweg met zich meebrengt.
- Er moet geen gracht worden overgestoken (geen aanleg brug).
- De aanpassing wordt zo opgemaakt dat de oppervlakte voetweg dat wordt afgeschaft gelijk is aan de oppervlakte van de nieuwe ligging.
- De nieuwe eigenaar is akkoord met de nieuwe ligging van de voetweg.
• Het ontwerp zal na de voorlopige vaststelling door de gemeenteraad aan een
openbaar onderzoek onderworpen worden en de eventuele bezwaarschriften zullen
worden voorgelegd aan de gemeenteraad.
De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.
Het decreet van 26 maart 2004 betreffende de openbaarheid van bestuur.
De omzendbrief ABB 2006/19 van 1 december 2006.
Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikels 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht.
Het decreet van 3 mei 2019 houdende de gemeentewegen.
Raadslid Van Poucke Simon stelt dat het een moeilijk dossier was en het kan nu gelukkig wel. Wat met de oversteek van de spoorweg? De trage weg steekt de spoorweg niet over.
Raadslid Van Poucke Simon vraagt of het geen goed idee is om eens een plannetje te maken met alle trage wegen. Dit ook in kader van het mobiliteitsplan. Schepen antwoordt dat er nog ontwikkelingen zijn met name door de ruilverkaveling.
Raadslid Leenders Walter vraagt waarom Nazareth niet is aangesloten op een wandelroutenetwerk. De Provincie neemt dit op en er is geen uitbreiding voorzien in Nazareth.
Artikel 1 - De gemeenteraad is principieel akkoord om de voetweg nr. 138 te verleggen, zoals aangeduid op het ontwerprooilijnplan, opgemaakt door de landmeter-expert Frank Reyné en is akkoord dat voor deze verlegging geen meer- en minwaarden worden berekend en opgelegd.
Artikel 2 - De gemeenteraad stelt het ontwerp van rooilijnplan tot verlegging van de gemeenteweg voorlopig vast. Hierbij worden de nieuwe rooilijnen vastgesteld en wordt dit tracé bestemd als gemeenteweg.
Artikel 3 - De gemeenteraad belast het college van burgemeester en schepenen tot het voeren van een openbaar onderzoek conform artikel 21 van het decreet houdende de gemeentewegen.
Artikel 4 - Na het openbaar onderzoek wordt het dossier opnieuw behandeld in de gemeenteraad.
Ontvangen brief schattingsverslag voor de losweg achter de gronden Spoorwegstraat 17 en 18.
Alle aangelanden werden aangeschreven met de vraag of zij wensen aan te kopen.
De eigenaars van Spoorwegstraat 17 en 18 zijn vragende partij om de losweg (openbaar domein) te verwerven.
Hiertoe werd een schattingsverslag opgevraagd bij de afdeling Vastgoedtransacties Vlaanderen.
De grond wordt geschat op 14euro/m².
Voor betrokken partijen betekent dit volgens plan in bijlage, waarbij de grond palend aan het desbetreffende perceel zou worden toegevoegd:
De eigenaars van Spoorwegstraat 18 en Spoorwegstraat 17 hebben op 10 februari 2021 laten weten nog steeds bereid te zijn de gronden resp. deel A en deel B aan te kopen tegen de prijs vermeld in het schattingsverslag.
Het perceel C zal in overeenkomst met de heer Jan Van Looveren door de eigenaars van woning Spoorwegstraat 17 worden aangekocht.
De vzw Zonnehoeve heeft laten weten niet geïnteresseerd te zijn in deze percelen.
Alle communicatie hieromtrent werd in bijlage toegevoegd.
De verkoop van de losweg gelegen achter de woningen Spoorwegstraat 17 en 18 kan een inkomst genereren van € 5.702.
Artikel 1 - Het deel openbaar domein, zoals aangeduid op de plannen, te verkopen aan de aanvragers tegen het bedrag uit het schattingsverslag.
Artikel 2 - De gemeenteraad gelast het College met de verdere afhandeling van deze verkoop.
Het bedrijf Duror Fashion Group deed op 27 januari 2022 een melding betreffende ontbrekende signalisatie in de Cornelis de Schepperestraat. Het verkeer zou door het volgen van de GPS zich geregeld vastrijden op de doodlopende toegangsweg. Vraag tot aanpassing signalisatie.
De signalisatie van de Cornelis de Schepperestraat dient opgenomen te worden in een aanvullend politiereglement:
De wet betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968.
Het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg.
Het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 waarbij de minimumafmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald.
Het decreet van 16 mei 2008 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens.
Het uitvoeringsbesluit van 23 januari 2009 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens.
De omzendbrief MOB/2009/1 van 3 april 2009.
De nieuwe gemeentewet van 24 juni 1988.
Het gemeentedecreet van 15 juli 2005.
Overwegende dat de hierna voorziene maatregelen gemeentewegen treffen.
Deze beslissing is niet opgenomen in het goedgekeurde meerjarenplan en zal dus leiden tot een aanpassing van het meerjarenplan.
Het merendeel van de signalisatie werd al op terrein geplaatst.
De kost voor het plaatsen van de paal en de 2 verkeersborden op de toegangsweg voor bedrijf Duror Fashion Group wordt geraamd op ca. 250 euro.
Raadslid Vanheel Daan denkt dat het een goede zaak is om het zwaar verkeer uit de wijk te houden. Het is misschien wel aangewezen om op de Steenweg al een aanduidingssignalisatie te zetten. Zoals het nu voorgesteld wordt, staat het paaltje te ver. Dat kan best onderzocht worden. Schepen Schaubroeck stelt dat het bedrijf ook plaatselijk verkeer is. Een aanduiding van het bedrijf lijkt hem dan wel aangewezen.
Artikel 1 – In de Cornelis de Schepperestraat geldt een zone 30, aangeduid door de verkeersborden F4a (begin zone 30) en F4b (einde zone 30) ter hoogte van de kruispunten met Steenweg en 's Gravendreef.
Artikel 2 – Het kruispunt met de Steenweg is een voorrangsgeregeld kruispunt, waarbij het verkeer op de Steenweg zich in de voorrang bevindt. Er wordt een verkeersbord B1 in de Cornelis de Schepperestraat geplaatst ter hoogte van de aansluiting op de Steenweg aangevuld door een dwarsstreep gevormd door witte driehoeken, die de plaats aanduiden waar bestuurders zo nodig moeten stoppen om voorrang te verlenen bij het verkeersbord B1.
Artikel 3 - In de Cornelis de Schepperestraat werd een middeneiland voorzien ter hoogte van huisnummers 25-27 en 36-38. Het middeneiland is aan weerszijden voorzien van lichtgevende zuilen en verkeersborden D1.
Artikel 4 - Er geldt eenrichtingsverkeer, uitgezonderd fietsers, vanaf de Cornelis de Schepperestraat nr. 39 tot aan het kruispunt met de 's Gravendreef. Het verkeer kan enkel maar vanuit de Cornelis de Schepperestraat naar de 's Gravendreef rijden, uitgezonderd fietsers. Hiertoe worden verkeersborden F19 en C1 met onderbord M4/M2 (uitgezonderd fietsers) geplaatst. In de 's Gravendreef wordt aan weerszijden van het kruispunt met de Cornelis de Schepperestraat het verkeersbord C31 voorzien (verbod op linksafslaan/rechtsafslaan) met onderbord M2.
Artikel 5 - In de Cornelis de Schepperestraat wordt op de toegangsweg tot bedrijf Duror Fashion Group ter hoogte van huisnummer 8 bijkomende signalisatie geplaatst. Zo wordt het verkeersbord doodlopende straat (verkeersbord F45b) alsook het verkeersbord dat een tonnagebeperking van 3,5 ton oplegt (verkeersbord C21 met opschrift ‘3,5t’) hier voorzien.
Artikel 6 – Dit reglement wordt ter kennisgeving overgemaakt aan de Vlaamse minister van Mobiliteit – Departement Mobiliteit en Openbare Werken van de Vlaamse Overheid.
Artikel 7 - Na goedkeuring wordt het reglement bekendgemaakt overeenkomstig artikel 186 van het gemeentedecreet en wordt tevens een afschrift ervan gestuurd naar:
Artikel 1 – Dit agendapunt te verdagen.
De asbestinzameling op het recyclagepark wordt gewijzigd. Vroeger werd enkel op de eerste maandag van de maand in de voormiddag de inzameling van asbest toegestaan.
Gezien de huidige regels waarbij asbest enkel volledig verpakt mag aangeleverd worden op het recyclagepark is er geen risico meer voor de gezondheid van de andere bezoekers. Controlestalen op asbestvervuiling op de recyclageparken, binnen het IVM-werkingsgebied, bewijzen dit.
Nazareth is de laatste gemeente binnen het IVM-werkingsgebied waarin asbest niet continu kan worden aangeboden.
Daarom kan asbestafval, zoals het andere betalend afval, op elk moment tijdens de openingsuren aanvaard worden. In parallel vervalt het verbod op de aanvoer van andere betalende fracties op die eerste maandag van de maand.
Vanaf nu kunnen alle gratis én betalende fracties, incl. asbesthoudend afval, steeds worden aangevoerd tijdens de volledige openingsperiode van het recyclagepark.
In gevolg van deze wijziging moet het 'Gemeentelijk reglement betreffende huishoudelijke afvalstoffen en vergelijkbare bedrijfsafvalstoffen' aangepast worden.
DEEL III - GEMEENTELIJK RECYCLAGEPARK, Afdeling 2 - Gebruik van het recyclagepark, Artikel 62, § 3. In toepassing van het decreet betreffende het duurzaam beheer van materiaalkringlopen en afvalstoffen (VLAREMA) en uniformisering van tarieven binnen het werkgebied van I.V.M., worden retributies vastgesteld voor volgende betalende fracties op het recyclagepark:
De vermelding "enkel ingezameld elke eerste maandag van de maand" wordt verwijderd in het gemeentelijk reglement.
Als bijlage het gewijzigde reglement.
Gemeentelijk reglement betreffende huishoudelijke afvalstoffen en vergelijkbare bedrijfsafvalstoffen, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 19 december 2018, aangepast in de zitting van 29 maart 2021.
Er is geen financiële impact. Er wordt niets gewijzigd.
De aanvoer van max. 200 kg asbesthoudend afval/inwoner/jaar blijft behouden.
Raadslid Dhaenens Frank of het gewicht aan asbest voor inwoners gelijk blijft en landbouwers een container moeten vragen? Ja, alles blijft gelijk.
Artikel 1 - Keurt de wijziging van het gemeentelijk reglement betreffende huishoudelijke afvalstoffen en vergelijkbare bedrijfsafvalstoffen in functie van de asbestinzameling goed.
Vorig jaar startten we met een traject om het huidige jeugd- cultuurreglement te evalueren en bij te sturen. Het werd een participatief proces waarbij zowel de gebruikers (jeugd- en cultuurverenigingen) als verschillende adviesraden (cultuur-, jeugd- en ouderenraad) betrokken werden.
Door een reglementswijziging willen we volgende KNELPUNTEN wegwerken:
Bij de reglementswijziging van beide reglementen vertrokken we van volgende UITGANGSPUNTEN:
We vertaalden deze uitgangspunten in concrete CATEGORIEËN EN BIJHORENDE PUNTEN. Zie vernieuwde reglementen in bijlage.
Voor de reglementswijziging van cultuur maakten we een simulatie op basis van de dossiers die de verenigingen indienden in 2020. We zien dat de aanpassingen en nieuwe criteria een groot deel van de knelpunten wegwerken. Het sociaal cultureel werk gaat er op vooruit én elke activiteit krijgt ongeacht tot welke deelgroep je behoort evenveel punten én dus ook evenveel middelen.
Decreet lokaal bestuur.
Subsidiereglement jeugdbeleidsplan, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 19 oktober 2009 en aangepast door de gemeenteraad in zitting van 8 juli 2020.
Subsidiereglement plaatselijk cultureel werk, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 25 augustus 1986 en aangepast door de gemeenteraad in zitting van 14 december 1987, 8 februari 1988, 7 november 1990, 25 oktober 1994, 14 december 1998, 2 mei 2005 en 6 december 2010.
Budgetten die samen gezet dienen te worden op 1 artikel voor het beleidsdomein CULTUUR:
Budgetten die samen gezet dienen te worden op 1 artikel voor het beleidsdomein JEUGD:
Vraag extra budget:
Doordat er in het reglement nieuwe prioriteiten en extra categorieën zijn bijgekomen stellen we ook kleine budgetverhoging voor.
Extra budget van 2000 euro voor tenten, duurzaamheid en inclusie CULTUUR (40 verenigingen) op artikel 2022/GM4-03-02/0739_00/649151/GEMEENTE/CUL/IP-GEEN.
De kernraad cultuur bracht een positief advies uit over deze reglementswijziging tijdens de vergadering van donderdag 17 februari 2022. (zie advies in bijlage)
Raadslid Vanheel Daan stelt dat op de GRC aangehaald werd dat duurzaamheid belangrijk is. Hoe zal dit nu in het reglement geëvalueerd worden. Er zullen wel verschuivingen zijn tussen de verenigingen. Volgens de Open VLD fractie mag de pot nog groeien zeker als er duurzamer wordt gewerkt.
Schepen Vos Dirk stelt ook de SDG ontwikkelt worden binnen het verenigingsleven.
Artikel 1 - Keurt de gecoördineerde versie van het subsidiereglement plaatselijk cultureel werk, in bijlage, goed.
Artikel 2 - Keurt de gecoördineerde versie van het subsidiereglement lokaal jeugdwerk, in bijlage, goed.
Artikel 3 - Keurt de overdracht van 5.275 euro van artikel 2022/GM3-03-01/0750-00/649130/GEMEENTE/BGJ/IP-GEEN (jeugdsubsidies) naar artikel 2022/GM4-03-02/0739_00/649151/GEMEENTE/CUL/IP-GEEN (subsidies culturele verenigingen) goed.
Artikel 4 - Keurt volgende budgetverhogingen goed:
Goedkeuren van de opstart van de overheidsopdracht “Herinrichting speelzone Sterrenbos”.
De diensten jeugd (Lien Renaux, Sofie Fiems), vergunningen (Simon Vanaken), milieu (Bénédicte Verhoeven) en openbare werken (Sharon Audoor) hadden op dinsdag 15 februari 2022 een overleg met Natuurstudio.
Na het bekijken van de ontwerpplannen werd er vastgesteld dat een omgevingsvergunning dient te worden aangevraagd (indienen via omgevingsloket wordt verder opgevolgd door Natuurstudio).
Het College van burgemeester en schepenen besliste in zitting van 15 februari 2021 de ontwerpopdracht voor de opdracht “Herinrichting speelzone Sterrenbos” toe te wijzen aan Natuurstudio - KorstMos, Beislovenstraat 89 te 9620 Zottegem.
In het kader van de opdracht “Herinrichting speelzone Sterrenbos” werd een bestek met nr. TECH2022-007 opgesteld door de ontwerper, Natuurstudio - KorstMos en de dienst openbare werken.
De raming excl. btw bereikt de limiet van € 140.000,00 voor het gebruik van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking niet.
Er wordt voorgesteld de opdracht te gunnen bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.
Als limietdatum voor het indienen van de offertes wordt 25 april 2022 om 10.00 uur voorgesteld.
De wet van 17 juni 2013 houdende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.
De wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikel 42, § 1, 1° a) (de goed te keuren uitgave excl. btw bereikt de drempel van € 140.000,00 niet).
Het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.
Het koninklijk besluit van 18 april 2017 houdende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen, meer bepaald artikel 90, 1°.
Artikel 56, § 3, 5° en 6° van het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017 en zijn uitvoeringsbesluiten.
De financiële impact is voorzien in het meerjarenplan en leidt niet tot aanpassingen.
De uitgave van deze opdracht wordt geraamd op 143.009,54 incl. btw of € 118.189,40 excl. btw.
De uitgave voor deze overheidsopdracht is voorzien op artikel van het investeringsbudget 2022/PD1-01-02/0752-02/220000/GEMEENTE/AVT/IP-PD1-01.
Raadslid Van Poucke Simon complimenteert met dit dossier. Kinderen zullen hier content mee zijn.
Artikel 1 - Keurt het bestek met nr. TECH2022-007 en de raming goed voor de opdracht “Herinrichting speelzone Sterrenbos”, opgesteld door de ontwerper, Natuurstudio – KorstMos en de dienst openbare werken. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bijzonder bestek en zoals opgenomen in de algemene aannemingsvoorwaarden voor de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten.
Artikel 2 - Bovengenoemde opdracht zal bij wijze van onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking worden gegund en volgende firma’s worden uitgenodigd om deel te nemen aan de onderhandelingsprocedure:
- Boerplay, Sneeuwbeslaan 4, bus 13 te 2610 Antwerpen;
- HEYLEN NATUUR- & GROENBEDRIJF BVBA, Schrans 23 te 2440 Geel;
- Boomhelden bv, Hofveldstraat 64 te 9688 Maarkedal;
- De Metaalboom, Poel 38 te 9450 Denderhoutem;
- VAN HAUWAERT STEFAAN BVBA, Begijnestraat 49 te 9230 Wetteren;
- DM Creations, Klein langeveld 15 te 3220 Holsbeek;
- Proludic bv, Postbus 14 te 8790 Waregem;
- Wannijn nv, Buissestraat 36 te Kluisbergen;
- Denoyette Kurt te Semmerzake;
- VMB Aannemingen te Verrebroek;
- Tuinen Steppe te Nazareth;
- Jens Van den Abeele te Nazareth;
- Quintelier te Dendermonde;
- Libraplay nv te Nazareth.
Artikel 3 - Het college wordt gemachtigd tot gunning en verdere opvolging van bovengenoemd dossier.
Om de bestaande digitale drempels weg te werken, ging het lokaal bestuur een samenwerking aan met BEEGO en kocht 100 digicheques aan voor 2022.
Zie het reglement van de digicheques van BEEGO in bijlage.
Bij de meerjarenplanaanpassing werd 7.000 euro extra voorzien voor de ontwikkeling van het nieuw dienstverleningsmodel (PE3-01-01), waarvan 5.000 euro voor het BEEGO-project. In 2021 werden er vanuit dat budget 100 digicheques aangekocht voor een totaal bedrag van 4.121,26 euro (2021/PE3-01-01/0114-00/613002/GEMEENTE/ORG/IP-GEEN).
Halfweg 2022 zal de samenwerking met BEEGO geëvalueerd worden en gaan we na of er ook voor de komende jaren budget moet worden voorzien voor de aankoop van digicheques.
Artikel 1 - Keurt het reglement inzake de toekenning en het gebruik van de digicheques van BEEGO goed.
Nihil.
Raadslid Vanheel Daan vraagt om toegang te krijgen tot de burgemeesterbesluiten via echo.
Raadslid Vanheel Daan vraagt naar het mogelijks overleg met AWV betreffende het (niet)parkeren in de Steenweg Deinze naar aanleiding van het recente ongeval. Schepen Schaubroeck stelt dat er nog geen overleg is geweest.
Raadslid Vanheel Daan vraagt naar het aanschrijven van de architecten een aantal maanden geleden. Er is iemand niet aangeschreven. Er is inderdaad iemand uit het gemeenteraadsbesluit niet aangeschreven door vergetelheid. De procedure is ondertussen volledig afgehandeld.
Raadslid De Jans Anja vraagt om de stenen weg te nemen aan het muurtje van het Burgerlijk Godshuis gezien het systematisch afbrokkelt. We nemen dit mee bij de afwerking van de omgeving van het Burgerlijk Godshuis.
Raadslid De Jans Anja stelt dat er in ons patrimonium oude gebouwen zijn die mogelijks vervallen, bv. KLJ Nazareth, Hof Ter Meeren. Is er een visie hierop, wat gaan we daarmee doen? Weten we welke kosten daaraan zijn? Raadslid Versnaeyen Peter vult aan dat daar inderdaad ideeën over kunnen leven. Moeten we nog veel kosten doen aan de site van KLJ. Daar moet worden over nagedacht. Een verhuis naar BKO Ter Meeren is misschien een optie? Jeugdbeweging is dan ook centraler. Zo kan ook de totale site van Deinzestraat worden meegenomen. We moeten het daar eens over hebben. Raadslid De Jans Anja stelt dat de site van CC Centrum misschien moet ook kan worden overwogen. Burgemeester stelt dat er in MJP studies voorzien zijn voor Hof Ter Meeren en Centrum. Het gebouw van KLJ is misschien niet meer voldoende. Raadslid Van herzeele Christiaan stelt dat de KLJ ook zelf moet onderhouden en dat het CC Centrum huisvesting biedt aan vele verenigingen. Schepen Van Ongeval stelt dat er wel plannen zijn om het KLJ lokaal in Nazareth toch verder te verbouwen/onderhouden. Er zijn wel wat herstellingen nodig.
Nihil.
Namens Gemeenteraad,
Steven Van de Velde
algemeen directeur
Dirk Le Roy
voorzitter